نخست‌وزیر لهستان مدعی شد کشور‌های ناتو باید تسلیحات بیشتری به کی‌یف بفرستند زیرا شکست اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان در برلین ادعا کرد که آلمان و سایر کشور‌های ناتو باید گام بردارند و تسلیحات بیشتری به کی‌یف بفرستند تا از جنگ جهانی سوم بالقوه جلوگیری کنند.

به گزارش آرتی، موراویه‌تسکی اصرار دارد که آلمان باید اجازه تحویل تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین را بدهد. لهستان و فنلاند به کی‌یف قول داده‌اند که تانک‌ها را تحویل دهند، اما برای تحویل آن‌ها به مجوز رسمی آلمان نیاز دارند.

آلمان حدود ۱۱۰ تانک لئوپارد دارد که می‌تواند به طور بالقوه به اوکراین تحویل دهد که ۸۸ تانک از نوع قدیمی «لئوپارد ۱» هستند، اما ساخت آن‌ها صد‌ها میلیون یورو هزینه داشته و حدود یک سال طول می‌کشد.

مدیر عامل شرکت تجهیزات دفاعی «راین متال» آلمان از آماده نبودن تانک‌های ارسالی به اوکراین خبر داد و گفت تحویل این تجهیزات تا سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین می‌گوید تانک‌هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین بفرستد «خواهند سوخت» و به غرب هشدار داد که ارسال دور جدید ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر به اوکراین، نتیجه جنگ را تغییر نخواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار