فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر به علت آبگرفتگی از مردم عذرخواهی کردند.

احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان در نشست ستاد بحران گفت: تمام گروه‌های عملیاتی در حوزه شهرداری، آب و فاضلاب، پالایشگاه و اداره برق به صورت آماده باش کامل در منطقه حضور دارند.

در برخی از مناطق از جمله علوانیه و ۲۰ متری کانال‌های جانبی به سمت رودخانه بهمنشیر حفر کردیم تا خروج آب باران را سرعت ببخشد.

او افزود: تمام تلاشمان این است که آبادان را با راهکار‌های اجرایی از وضع موجود خارج کنیم. شهرداری با بیش از ۳۰ پمپ و آبفا با حدود ۱۸ پمپ آب در حال تخلیه آب از سطح معابر هستند.

حجم بارندگی اخیر بسیار زیاد بود و موجب آبگرفتگی در چند نقطه از شهر شد و برخی پمپ‌های آبفا به سبب قطعی برق از مدار خارج شد و این موضوع بحران آبگرفتگی را تشدید کرد و اداره برق آبادان باید برای برطرف شدن این مشکل راه حل اساسی بیاندیشد.

وی گفت: مسئولیت اصلی ما جلوگیری از وقوع بحران است. تمام تلاشمان این است که دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل را داشته باشند که بتوانند با حضورشان در صحنه حداقل مشکل را داشته باشیم.

نبود شبکه فاضلاب مناسب و دفع آب‌های سطحی و تصرفات مختلف نزدیک رودخانه بهمنشیر و زمین‌های اطراف باعث بودجود آمدن این مشکلات شد، اما تا پایان امشب نیز آب حاصل از بارش باران فروکش خواهد کرد.

تعطیلی مدارس هم در اختیار آموزش و پرورش است و شورای مدارس تصمیم گیری می‌کند.

فرماندار ویژه خرمشهر هم گفت: از تمام دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی به طور کامل در تلاش و پای کار هستند.

نادر عمید زاده ضمن عذر خواهی از مردم خرمشهر به علت آبگرفتگی برخی مناطق از جمله بازار شهر اضهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال‌های آینده از حجم مشکلات مربوط به آبگرفتگی در شهر کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
چند سال است وضع خیابان های آبادان و خرمشهر همینطوره عذر خواهی چه دردی دوا می کند انگار تازه جنگ شروع شده یک خیابان سالم نداریم همش چاله کندو کاری شده فقط سرعت گیر زیاد داریم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ دی ۱۴۰۱
دروغ می گویند اینها حتی جواب تلفن هم نمیدن تمام ادارات آبادان از صبح به فکر صبحانه و میوه و چای و قهوه خودشون هستند بخاطر شکایت از نانوایی متخلف با صنف و جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و فرمانداری برای چندین روز تماس گرفتم هیچ کدامشون جواب تلفن ندادن چون کسی پاسختون نخواهد بود و هرکاری که دوست دارن می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۸ دی ۱۴۰۱
عذرخواهی مال ژاپنیاس که همه ی راه کارها رو قبلا اندیشیدن و انجام دادن و بخش ناچیزی ی گوشه ای یه ذره مشکل مونده وبرای اون شرمنده مردم میشن وتاکمر خم میشن وعذرخواهی ونه که هر سال بعد ازیه بارندگی نصف اهواز خرمشهر و...بره زیر آب وهنوز که هنوزه نتونستین علاجی پیدا کنید و باپمپ و...میخوایین درسش کنین ک هیچ کمکی نمی‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ابادان
۰۸:۳۷ ۲۸ دی ۱۴۰۱
الان چند ساله که اب گرفتی هست مخصوصا ذولفقاری آبادان رو بو گند برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
وقتی شما می دونید این مناطق سیل خیز هستند چرا تدبیر و سیاستی نیست و همیشه جان و مال مردم آسیب می بینند کی قراره یکی بیاد دل به حال مردم بسوزونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
خوبه هواشناسی بارها تذکر داد اما اینا بلد نیستن مدیریت بحران انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
عذر خواهیشون فقط ژست رسانه ای هست ؛ همین الان کسی بره پیششون ناراضی باشه میگن برو عقب دستت به ما نخوره کثیف میشیم