نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی حوزه زکات گفت: شبکه شفاف‌سازی این بخش و همچنین سازمان متولی زکات در کشور و استان‌ها فعال شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در آستانه برگزاری همایش علمی، ترویجی، و نگرشی زکات در شهرکرد گفت: توسعه و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم به خصوص زکات واجب نیازمند مشارکت جدی و همراهی و تقویت مجموعه‌های مختلف است و باید یک سازمان متولی زکات در کشور و استان‌ها فعال شود.

وی با تاکید بر جایگاه و آثار و برکات زکات و همچنین برنامه‌ها و تلاش‌های که در استان و کشور در زمینه زکات انجام شده، افزود: در حوزه جایگاه واقعی زکات در کشور عقب هستیم که این امر می‌طلبد یک جریان یا سازرمان خاص متولی این امر مهم شود و فقط در حوزه زکات فعالیت داشته باشد.


بیشتر بخوانید


نکونام اظهارداشت: زکات به معنای یک حلقه وصل بین مودیان زکات و اقشار مختلف جامعه است که با درآمد حاصل از زکات می‌توان در حوزه‌ها مختلف از جمله رفع مشکلات اقتصادی و ضروریات جامعه استفاده کرد و بخش عمده مشکلات کشور را که به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات مالی است با توسعه و ترویج فرهنگ زکات رفع کرد.

به گفته وی، با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، حل مشکلات جامعه و گره‌گشایی از مشکلات با توسعه پرداخت زکات امکان‌پذیر خواهد شد و می‌توان از درآمد زکات برای رفع مشکلات مختلف جامعه از جمله کمک به نیازمندان، رفع مشکلات اقتصادی و مالی، رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های عمرانی در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

وی از سازماندهی ضعیف این امر واجب در کشور انتقاد کرد و گفت: سازماندهی این مسئله مهم، مطلوب نیست و باید یک سازمان ملی، قوی و قدرتمند و یک جریان سازی ایجاد شود تا بتواند در زمینه ترویج و فرهنگسازی در این زمینه فعالیت داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد به فرهنگسازی در زمینه زکات واجب در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج، فرهنگسازی و تبلیغ در حوزه زکات در جامعه ضروری است و باید از ظرفیت‌های مختلف از جنمله فضای مجازی، رسانه و تریبون‌های نماز جمعه برای ترویج این امر استفاده کرد تا یک جریان سازی تبلیغی و فرهنگ سازی در کشور ایجاد شود.

به گفته وی، آشنا ساختن مردم با آثار و تبعات زکات در جامعه نیز ضروری است و باید با شفاف سازی در این زمینه مردم را با تبعات پرداخت زکات در محل زندگی خود آشنا کرد تا زمینه ترویج و توسعه پرداخت زکات در جامعه نیز فرهنگ سازی شود.

وی به هویت بخشی به مودیان زکات در جامعه و شناسایی این قشر تاکید کرد و گفت: این امر به هویت بخشی زکات کمک بزرگی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار