رئیس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به تغییرات حوزه اقلیم، در برنامه های آمایش سرزمین باید اصلاحاتی انجام شود.

آقای علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ششمین جشنواره ملی جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی گفت: کار جنگلبانان و محیط بانان در یک راستا قرار دارد ؛ بنابراین در یک لباس باید از محیط زیست و جنگل‌ها حفاظت کنند.

به گفته او، در این باره با شورای عالی اداری مذاکره شده و پیشنهاد داده ایم برای نجات کشور باید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از مجموعه کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی خارج شود.

سلاجقه ادامه داد: کشور با مشکلات متعددی در حوزه زیست بوم رو به روست که با این وجود ضرورت دارد جنگلبانان و محیط بانان که از یک پیکره هستند و از پایداری منابع طبیعی حفاظت می‌کنند، در یک مجموعه قرار داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر بازنگری  قوانین و برنامه‌ها گفت: اعتقاد بنده بر این است که منابع طبیعی باید تبدیل به یک وزارتخانه شود.

او گفت: تغییرات اقلیمی تمام محاسبات جهانی در حوزه اقلیم را برهم زده و در برنامه‌های آمایش سرزمین باید اصلاحاتی انجام شود که این جزء وظایف منابع طبیعی است.

سلاجقه گفت: هر کشوری که در حوزه منابع طبیعی پیشرفته‌تر باشد در فهرست متمدن‌ترین سرزمین قرار می‌گیرد. از این رو لازم است سیاست‌های کلان کشوری در این باره بازنگری جدی شوند.

گفتنی است در جشنواره امسال از ۱۷ جنگلبان نمونه از بین ۲۵۰ شرکت کننده تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار