وزیر خارجه ترکیه گفت: ترکیه سال گذشته پذیرای ۲ میلیون گردشگر ایرانی بود که این حتی نسبت به دوران کرونا هم بیشتر بود.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گفت: مدام با مقامات ایرانی گفتگو می‌کنیم، چرا که ایران به عنوان همسایه قدیمی ۴ قرن است که روابط تجاری با ترکیه برقرار است.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: اردوغان گفت مقدمات سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه را فراهم کنیم.

چاووش اوغلو همچنین افزود: در این نشست راه‌های رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه را بررسی کردیم و ما خواستار تامین بی وقفه گاز از ایران بوده و هستیم.

وی با اشاره به گردشگران ایرانی گفت: ترکیه سال گذشته پذیرای ۲ میلیون گردشگر ایرانی بود که این حتی نسبت به دوران کرونا هم بیشتر بود.

وزیر خارجه ترکیه با مخالفت با تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، این تحریم‌ها را بی‌فایده‌ای دانست و گفت: برجام خیلی وقت است که روی میز است امیدواریم مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد، برجام به نفع کل منطقه است. تحریم‌ها و توقف برجام موجب بروز مشکل در مبادلات نفتی ما شده است.

چاووش اوغلو مبارزه با تروریسم را در دستور کار ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: هر دو کشور از این حوزه آسیب دیده‌اند. مبارزه با پ. ک. ک در دستور کار ماست. ما همیشه کرد‌ها را از تروریست‌ها جدا کردیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه اولویت ما حفظ یکپارچگی سوریه است، گفت: برای تامین صلح پایدار در سوریه باید گام‌های اساسی برداریم. مذاکرات ترکیه، سوریه و روسیه در آینده نیز برگزار خواهد شد و ما همیشه ایران را در جریان کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: از نظر ترکیه، ایران نقش مهمی در حفظ صلح و ثبات در سوریه و منطقه دارد. مکانیسم سه جانبه ایران و عراق و ترکیه را باید مجددا فعال کنیم

چاووش اوغلو افزود: مشکلات عراق و ایران و سوریه مشکلات ما نیز هستند و نیازی به مداخله دیگر کشور‌ها نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
ترکیه حالا مشاهده می کند که ایران با تمام توان به کمکش رفته است به کمک کشوری رفته است که تروریستها را به مرزهای ایران انتقال می داد پهپاد بیرقدارش حکومت باکو را برای تهدید ایران تحریک می کرد به سوریه لشکر کشیدند و به بهانه مبارزه با تروریست به ارتش سوریه حمله کردند شعر برای تجزیه ایران خواندند حالا ایران جواب دشمنی را با دوستی می دهد و امریکا و اروپا که به ظاهر متحد ترکیه هستند حتی دارو را هم به روی مردم سوریه و ترکیه تحریم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
یعنی دو میلیارد دلار پریده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
دومیلیون در یکسال !!! اینا همونا هستند که میگن کروناست کربلا نرین!! پول مملکت را به عربها ندین !!مرزها را روی چین ببندید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
جزایر ایران را آزاد کنید کسی برای تفریح به ترکیه نمیره شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۲۲:۵۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام.به جای نفت و محصولات پتروشیمی که به کره جنوبی وارد می کنید یه بخش رو خودروی باکیفیت و ارزان وارد کنید،مبادله کالا به کالا کنید با این کار بهانه انتقال پول به دلیل تحریم بانکی نیز از بین می رود،تقریبا یک میلیون از کره جنوبی خودرو وارد کنید و بدون تعرفه گمرکی به مردم بفروشید،با این کار با یک تیر چند نشان می زنید،باعث کاهش قیمت خودرو،افزایش کیفیت و رضایت مردم،کاهش الودگی هوا،کاهش مصرف سوخت و در نتیجه افزایش صادرات نفت،از طرف دیگر کره ای ها به ایران به عنوان شریک تجاری نگاه می کنند و روابط بسیار گرم با ایران خواهند داشت.از روسیه نیز در قبال ارسال صادرات نظامی و اقتصادی،جنگنده پیشرفته سوخو 35 و ضدهوایی اس500،همچنین خودروی کم مصرف وارد کنید.باید روابط خود با شرق و کشورهای منطقه تقویت کنیم تا جایی که دیگر برای کشورهای فرامنطقه ای روزنه نفوذی باقی نماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
دولیتری های خائن میرن ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
آنهایی که هنوز کشور زیبای خودشون رو ندیدن متاسفانه سرمایه کشور رو به خارج منتقل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
دو ملیون گردشگر خوش به حالشان چه در امدی فقط از ایران
برایشان حاصل شده از دیگر کشورها بماند
چه قدر سرمایه از ایران برای خرید خانه در ان کشور ایجادشده
اما تاسف برای ایران که در مقابل ترکیه درامد گردشکری صفر
است با داشتن امکانات دهمین کشور در دنیا از مراکز تاریخی
الان هم که داره سد جدیدی می زنه که اب رودخانه ارس ایران
به شدت کم می شود این وزیر خارجه رفته انجا چه کار کند چه افتخاری می خواهد برای ایران کسب کند؟!
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۲۱:۲۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام.به جای نفت و محصولات پتروشیمی که به کره جنوبی وارد می کنید یه بخش رو خودروی باکیفیت و ارزان وارد کنید،مبادله کالا به کالا کنید با این کار بهانه انتقال پول به دلیل تحریم بانکی نیز از بین می رود،تقریبا یک میلیون از کره جنوبی خودرو وارد کنید و بدون تعرفه گمرکی به مردم بفروشید،با این کار با یک تیر چند نشان می زنید،باعث کاهش قیمت خودرو،افزایش کیفیت و رضایت مردم،کاهش الودگی هوا،کاهش مصرف سوخت و در نتیجه افزایش صادرات نفت،از طرف دیگر کره ای ها به ایران به عنوان شریک تجاری نگاه می کنند و روابط بسیار گرم با ایران خواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بخاطر محدودیتهای حجاب اجباری باید سالانه میلیاردها دلار به ترکیه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اونم عجب گردشگرایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کیا بودن ..امثال خانواده قالیباف دیگه..بیشترشوت خانواده های مسولین بودن وگرنه مردم که نونشون رو هم بزور در میارن روزانه باین گرونی و کرایه خونه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۱
همونجا خاک و بریز رو سرت ....
آخرین اخبار