سازنده خوردو‌های برقی چینی در کاهش قیمت به تسلا پیوست

یک شرکت سازنده خودرو‌های برقی در چین به منظور افزایش حجم فروش و رقابت با تسلا، قیمت محصولات خود را کاهش داد.

خودروساز چینی Xpeng به دنبال اقدامات مشابه دو شرکت تسلا و Seres اخیرا در اطلاعیه‌ای در حساب رسمی خود از کاهش قیمت برخی از مدل‌ها خبر داد. موضوعی که انتظارات از یک جنگ قیمتی گسترده‌تر در بخش خودرو‌های برقی را افزایش می‌دهد.
طبق این اطلاعیه، Xpeng قیمت‌های اولیه پرفروش‌ترین سدان تمام برقی P۷ خود را به ۲۰۹۹۰۰ یوان معادل ۳۱۰۱۵ دلار کاهش داد که ۱۲.۵ درصد کمتر از سطح قبلی قیمت سابق است.

با محاسبات رویترز بر اساس قیمت‌ها، این خودروساز مستقر در گوانگدونگ همچنین قیمت تمام نسخه‌های سدان P۵ و خودرو‌های اسپرت G۳i را بین ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش داد.

رقابت در بخش خودرو‌های الکتریکی (EV) در چین در بحبوحه پیش بینی‌ها برای کاهش تقاضا در سه ماهه اول تشدید شده است. سازندگان این نوع خودرو‌ها که بسیاری از آن‌ها هنوز زیان‌ده هستند، تحت فشار مجبورند قیمت‌ها را برای حفظ حجم فروش خود کاهش دهند.

سخنگوی Xpeng پس از کاهش قیمت در بیانیه‌ای به رویترز گفت: امیدواریم وسایل نقلیه هوشمند را با قیمت‌های رقابتی‌تر برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهیم.

Xpeng گفت که به مالکان خودرو‌هایی که قبل از کاهش قیمت خودرو‌های آن‌ها را خریداری کرده اند، خدمات تعمیر و نگهداری را به صورت رایگان به عنوان غرامت ارائه می‌دهد.

گفتنی است تسلا اوایل این ماه قیمت خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y خود را در چین ۶ درصد کاهش داد و این کاهش را به ۱۳.۵ درصد رساند، ازطرفی خودروسازی Seres قیمت خودرو‌های الکتریکی خود را که با شرکت فناوری هواوی توسعه داده بود، ۳۰ هزار یوان کاهش داد.

Xpeng همچنین روی نسخه اصلاح شده سدان سه ساله P۷ حساب می‌کند که در سه ماهه اول عرضه می‌شود تا فروش را افزایش دهد. این سازنده خودرو‌های برقی در سال ۲۰۲۲، ۵۹۰۶۶ دستگاه خودروی P۷ فروخت که ۲.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار