گروه خودروسازی رنو به تازگی اعلام کرده فروش برند پرچمدار خود برای چهارمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و به ۱,۴۶۶,۷۲۹ دستگاه خودرو رسید که ۹.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است.
این خودروساز فرانسوی که از بحران کووید-۱۹ و مشکلات زنجیره تامین به دلیل کمبود تراشه، بیشتر از سایر رقبایش آسیب دید.
این گروه روی خودروهای با حاشیه سود بالاتر و خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری میکند تا رشد فروش را افزایش دهد. گفته میشود در سال ۲۰۲۲، برند رنو که دو سوم فروش این گروه خودروسازی را به خود اختصاص داده است، تسلا با فروش ۲۲۸۰۰۰ دستگاه سومین برند اروپایی در فروش خودروهای برقی پس از تویوتا و بوده که افزایشی معادل ۱۲ ٪ نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان میدهد.
سهم بازار جهانی این خودروسازی ۴ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش یافته است. از بین ۱۰ بازار برتر، برند رنو تنها در دو بازار کشورهای ترکیه و کلمبیا افزایش فروش داشته است.
فروش این شرکت در بازار کلیدی فرانسه ۱۵ درصد کاهش یافت، در برزیل به عنوان مهمترین بازار پس از فرانسه ثبات فروش داشت و در آلمان به عنوان سومین بازار مهم کاهش ۲۵ درصدی فروش را تجربه کرد. با احتساب روسیه هم فروش جهانی این شرکت ۱۵ درصد کاهش یافته است.
فابریس کامبولیو، مدیر عامل برند رنو، میگوید به این که شرایط امسال بهبود یابد خوشبین است، زیرا این شرکت دارای سبد سهامی بهتر و بالاتری نسبت به گذشته است.