نژادپرستی در هند علیه مسلمانان ادامه دارد و در تازه‌ترین آزار و اذیت‌ها یک مسجد تاریخی مسلمانان توسط نیرو‌های هندی تخریب شد.

به گزارش نشریه اکسپرس نیوز، دولت ضد مسلمانان نارندارا مودی نخست وزیر هند روز گذشته یک مسجد تاریخی تأسیس شده در قرن شانزدهم میلادی را به بهانه تعریض خیابان تخریب کرد.

براساس این گزارش، عملیات کشتار مسلمانان در ایالت اتراپرادش هند تحت نظارت آدیتانات، سروزیر این ایالت ادامه دارد و دستگاه‌های دولتی به اجرای دستورکار رسمی نابودی مسلمانان می‌پردازند.

بر همین اساس، ویدئوهائی که در شبکه‌های مجازی دست بدست می‌شوند حاکی از تخریب مسجد تاریخی شاهی در الله آباد در قرن شانزدهم میلادی در ایالت اتراپرادش توسط بولدوزر‌های مقامات اداره محلی است.

به گفته اعضاء کمیته مسجد شاهی، آن‌ها برای جلوگیری از تخریب این عبادتگاه مسلمانان که در زمان شیرشاه سوری تأسیس شده بود؛ به دادگاه محلی مراجعه کرده بودند و قرار بود که جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ ۱۶ ژانویه (۲۵ دی) برگزار شود.

مسئول تشکل‌های مسلمانان محلی الله آباد در این باره اعلام کرد: علیرغم تعیین تاریخ رسیدگی به این پرونده در دادگاه، روز گذشته مأموران اداره فوائد عامه با استفاده از ماشین آلات سنگین و به بهانه تعریض خیابان اقدام به تخریب این مسجد تاریخی کردند.

براساس گزارش اتحادیه خلق برای حقوق بشر، تنها در ایالت گجرات در حدود ۵۰۰ مسجد و عبادتگاه تخریب شده اند که نقاب را از روی ادعای به اصطلاح سکولار بودن هند، برداشت. 

پیش از این نیز درپی توهین یک مقام هندی که با تظاهرات مردم مسلمان این کشور روبرو شده مقامات الله آباد واکنش شدیدی نشان داده و خانه‌های مسلمانان را ویران کردند. کارشناسان در خصوص افزایش چشمگیر حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در هند اعلام کردند این اختلافات مذهبی همیشه در هند وجود داشته، اما در سال های اخیر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ دی ۱۴۰۱
چه گناهی آینها کرده اندکه مفت کشته میشوندهیچ مدافعی جهت دفاع ندارندکه ندارندعزیزان شده ایم باصطلاح است استخر سراسرالوده
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۲۸ ۲۸ دی ۱۴۰۱
حق مسلمانان است که این بلاها سرشون بیادچرا چون مسلمانان اتحادندارن...برعلیه همدیگرن..جداازدین ومذهب نژاد پرستی بین خودشون بیدادمیکنه..هندوها ومسیحی ها ویعودیها دوران حکومت مغول هاوعثمانی نمی‌تونستند نفس بکشن برن کلیسا یامعبد بت شون را بپرستن ازشون مالیات معبد میگرفتن الان ازاختلاف مسلمانان دارن سواستفاده میکنن هربلایی سرمسلمانها میارن یک کشوراسلام جرات ندارن دفاع کنند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
همین کار رو با سفارت انگلیس در تهران بکنید. هیچ غلطی نمیتواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
باید به جاش همونطرفا یه مسجد عین اون بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اندازه این حرفا نیستین آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بیشتر از این نیمشه از این قوم همه چیز پرست انتظار داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
قوانین او نا مثل فیلماشون غیر باوره
آخرین اخبار