معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: زبان هنر و تئاتر گویاترین و بهترین‌ترین زبانی است که با آن می‌توان تمام مجاهدت‌های ایثارگران در زمان دفاع مقدس و در عصر معاصر را به تصویر کشید.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی ایثار در شهرستان اردکان، ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که مسبب برگزاری این آیین بوده اند افزود: ایثار کلمه بسیار ارزشمندی است اگر می‌گوییم ایثار، منظورمان فقط دوران دفاع مقدس تنها نیست گرچه بهترین دوران مردم ایران و جمهوری اسلامی است.

او اضافه کرد: اتفاقاتی که در دوران کرونا و ایثارگری‌های آن زمان درایران افتاد همچنین وقایع بسیار خوبی که از جانب جهادگران، راهداران و امدادگران هلال احمر و ... در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد همه نشان از ایثار و گذشت است.

این مسئول با بیان اینکه اگر همه مجاهدت‌ها از قلم و با زبان هنر نگاشته شود تاثیر بسیار والایی در ذهن همگان خواهد داشت تصریح کرد: امروزه با برگزاری همین جشنواره‌ها می‌توان یاد شهدا را زنده نگه داشت.

عزیزی اظهار داشت: زبان هنر پیام را ماندگار می‌کند واین مهم با خلاقیت هنرمندان شکل می‌گیرد.

او یادآور شد: شهرستان اردکان از قدیم الایام هنرپرور بوده و افتخار این را دارد که مسوولانش در این زمینه تلاش می‌کنند.

فرماندار اردکان نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان و هنرمندان افزود: اردکان افتخار میزبانی ۲۷۰ نفر از هنرمندان سراسر کشور را دارد و همچنین ۴۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

حسین سبزواری محل برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره را یکی از مکان‌های اثر گذاردر دوران انقلاب برشمرد و اظهار داشت: این مکان فضای خاصی است که هم اکنون رنگ خدایی به خود گرفته و قداست این مکان با برگزاری جشنواره ایثار دوچندان شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در ادامه از آغاز به کار جشنواره ملی تئاتر ایثار در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی به میزبانی شهرستان اردکان خبر داد وتصریح کرد: در این جشنواره افزون بر ۲۰۰ هنرمند تئاتر از استان‌های مختلف شرکت خواهند کرد.

احسان عابدی ضمن اشاره به موضوعات آثار نمایشی این جشنواره درباره فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده شهدا، مدافعان حرم و مدافعان امنیت خاطرنشان ساخت: به برکت برگزاری این جشنواره و با همت شورای شهر و شهرداری اردکان، ۲ سالن پلاتوی تئاتر در این شهر ایجاد و تجهیز شده و همچنین با حمایت مجتمع چادرملو، سالن فرهنگ اداره ارشاد تجهیز و به روزرسانی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان یزد هم یادآور شد: با افتخار جشنواره ایثاررا برگزار می‌کنیم، اسلام با هنر آغاز شده است.
حجت لاسلام عباس زارع گفت:هنر گوهر گران بهایی است مشروط براینکه با دین و احکام الهی گره بخورد.

او گفت: اگرعطر دین به هنر آغشته شود جامعه اصلاح می‌شود. در این آیین نیز از کتاب پیام لاله‌ها مشتمل بر ۳۶۵ وصیت نامه شهدای شهرستان اردکان به کوشش جواد کمالی توسط مسوولان استان و شهرستان اردکان رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.