رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۲۷۰ زندانی در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه و رهایی یک محکوم به قصاص در شهرستان کوار از مجازات خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه ۷ نفر از آزاد شدگان را بانوان و ۲۶۳ نفر را مردان تشکیل می‌دادند گفت: ۳۸ نفر از این افراد با مرخصی، ۸۷ نفر دیگر با پذیرش وثیقه و ۳۳ نفر دیگر نیز با قبول کفالت از زندان آزاد شدند.

او با اشاره به اینکه در همین ایام اعضای شورا‌های حل اختلاف نیز با جدیت بیشتری موضوع مصالحه در پرونده‌ها و حل اختلافات را مد نظر قرار دادند، گفت: یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف منجر به اخذ رضایت گردید و شکات پرونده از اجرای مجازات قصاص صرف نظر کردند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان فارس با اخذ رضایت از شکات پرونده زمینه آزادی و تخفیف مجازات ۱۹ زندانی را فراهم کردند گفت: بیش از ۱۴ نفر از زندانیان مالی نیز با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان رهایی یافتند.

موسوی انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف مجموعه قضایی استان در راستای فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سرکشی قضات در همه حوزه‌های قضایی از زندان‌ها کاربردی است و کیفیت این روند توسط معاون قضایی دادگستری استان و معاونین دادستان مرکز استان بررسی و نظارت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.