مشکلات و مطالبات زیست‌محیطی استان اصفهان، در سفر پایان هفته معاون رئیس‌جمهوری به اصفهان مطرح و بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست بررسی عوامل آلایندگی هوای استان، گفت: این نشست پیش جلسه‌ای برای گفتگو با معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین نمایندگان دستگاه قضایی و نظارتی در سفر به اصفهان است.

مهران زینلیان افزود: مصوبات سفر قبلی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان باید پیگیری و با مسئولان و مدیرانی که مصوبات گذشته را بلاتکلیف گذاشته اند برخورد شود.

او با اشاره به اینکه بایستی برای بهبود شرایط زندگی مردم اقدامات کارشناسی شده را از همین امروز آغاز کنیم، گفت: با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مواردی که باعث آلودگی هوای استان شده اند بررسی و با ارائه بسته‌های راهبردی کوتاه و بلند مدت تلاش خواهیم کرد در جهت بهبود وضع هوای اصفهان اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در این بسته‌های راهبردی قطعا تامین انرژی خورشیدی و پاک، تعیین سهم بندی انرژی برای استان ها، افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، انتقال منابع آلاینده به خارج از محدوده استان، استانداردسازی سوخت، تامین آب و جاری شدن زاینده رود، توجه به تالاب بین المللی گاوخونی، استفاده از سامانه‌های نوین تصفیه هوا برای صنایع، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری و ... در نظر گرفته خواهد شد.

زینلیان اضافه کرد: هرچند که مصرف مازوت تاثیرات مخربی بر محیط زیست و مردم گذاشته، اما نباید از سایر دلایل آلایندگی هوا در اصفهان غافل شویم.

او تصریح کرد: با جدیت مراحل هدایت واحد‌های آجرپزی به خارج از محدوده استان را پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: همچنین باتوجه به سهم صنایع و عوامل متحرک به ویژه خودرو‌ها در آلودگی هوای اصفهان تصمیمات قاطعانه‌ای برای این عوامل خواهیم گرفت.

زینلیان با بیان اینکه هدف ما کاهش چالش‌های مردم استان با بهترین و سریع‌ترین راهکار‌های ممکن است، گفت: همه متولیان، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های خصوصی باید با یکدیگر همکاری کنند تا چاره‌ای برای کاهش آلودگی هوا در استان اندیشیده و اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.