در این مطلب دستورالعمل تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان سیخی آموزش داده شده است.

کباب گوشت قلقلی با بادمجان یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که از ترکیب گوشت قلقلی با بادمجان تهیه می‌شود و همه مواد بعد از تهیه داخل سیخ چوبی یا فلزی زده می‌شود و می‌توانید در تابه یا فر این غذای خوشمزه را تهیه کنید و به همراه برنج و سس ربی میل کنید.

شما می‌توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی می‌توانید آماده کنید و در کنار سیب زمینی سرخ کرده این غذا را میل کنید. می‌توانید در کنار این غذا از لیموترش یا نارنج تازه استفاده کنید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

پودر زعفران کمی

بادمجان ۳ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

رب ۱ ق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق به مقدار لازم

طرز تهیه :

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید یکی از پیاز‌ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرد و به همراه گوشت و ادویه‌ها و کمی پودر زعفران اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت قلقلی‌ها مسنجم شود و اگر عجله دارید می‌توانید قلقلی کنید و داخل فریزر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا مسنجم شود.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

بادمجان‌ها را بشورید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید و داخل آب و نمک قرار دهید برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و بعد آبکش کنید و روی دستمال قرار دهید تا آب اصافه کشیده شود. بادمجان را داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه برای تهیه سس باید پیاز را رنده ریز بزنید و داخل یک تابه کمی تفت دهید تا سبک شود. فلفل دلمه خرد شده نیز اضافه کنید و بعد گوجه فرنگی‌ها را بشورید پوره کنید یا رنده ریز بزنید و تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان

در ادامه سیخ‌های چوبی یا فلزی را بردارید و یک دانه گوشت قلقلی یک بادمجان حلقه‌ای را به سیخ بزنید. داخل سس ۱/۲ پیمانه آب جوش بریزید و بعد سیخ‌های تهیه شده را داخل تابه قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت و بادمجان و سس به خورد هم برود و صبر کنید تا سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی :

می‌توانید کمی آب لیموترش تازه اضافه کنید.

می‌توانید به سس کمی رب انار اضافه کنید.

می‌توانید کمی سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

منبع: پارسی دی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار