رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با ورود دستگاه قضایی نزدیک به ده هزار قلم کالا در مدیریت جمع آوری اموال تملیکی تعیین تکلیف شد.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی می‌گوید: در نه ماهه منتهی به آذرماه امسال بیش از ۵ هزار ۲۰۰ ردیف کالای تملیکی به مبلغ حدود ۶۵۵ میلیارد ریال با  ۱۸۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به فروش رفته است و در این مدت بالغ بر نزدیک به ۳ هزار و ۴۰۰ ردیف کالا به ارزش افزون بر ۱۶۱ میلیارد ریال که رشد ۱۰۳ درصد نسبت به سال قبل دارد منهدم شده است.

به گفته ناصر عتباتی اعاده کالا در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۰ ردیف کالا به ارزش بیش از ۳۰۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود که نسبت به سال قبل رشد ۱۶۰۰ درصدی دارد.

وی افزود: ۹ هزار و ۸۳۲ ردیف کالا هم در ۹ ماهه سال جاری، در ۳ هزار و ۳۴۳ پرونده تعیین تکلیف شده است، یک هزار و ۶۶۷ پرونده متروکه و یک هزار و  ۵۶۱ پرونده قاچاق و ۶۸ پرونده قضایی هم تشکیل شده است.

رئیس شورای قضایی استان به اقدامات شاخص مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان با ورود و نظارت و پیگیری مستمر دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: پرونده ملی ام دی اف به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان، پرونده طلا‌های سنواتی به ارزش ۷ میلیارد تومان -پرونده واگن‌های قطار به ارزش ۳۷ میلیارد تومان، تعیین تکلیف بیش از ۷۰۰ خودرو صدور دستور دادستانی برای فروش بیش از ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی و کامیون کشنده در مزایده آتی، اضافه نمودن ۱۵۰۰ متر انبار در شمال استان اقداماتی بودند که طی بازدید‌ها و جلسات متعدد از مدیریت اموال تملیکی استان مورد مطالبه قرار گرفت و به حمد الله با تلاش‌های موثر این عزیزان این نتایج حاصل شد.

اموال تملیکی، کالا‌ها و اموالی است که به موجب قانون، به تصرف، تملک، توقیف یا مدیریت دولت در می‌آید و کالا‌هایی را شامل می شود که از طریق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف می‌شود و یا اموال و کالا‌هایی که به موجب احکام قضایی ضبط و مصادره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.