فرماندار اردبیل گفت: بررسی تجهیزات گرمایشی مشابه در مدارس شهرستان اردبیل در دستور کار است.

سیدمحمد اعتماد اعجازی با اشاره به مسمومیت ۷۰ نفر از دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی دبیرستان فرزانگان اردبیل، علت اصلی این حادثه را نشت گاز مونوکسیدکربن از موتورخانه مرکزی مجموعه اعلام کرد و از وضعیت بالینی مناسب همه مصدومان و در حال ترخیص بودن آن‌ها خبر داد.

فرماندار اردبیل گفت: دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل به مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس اردبیل گزارشی مبنی بر سردرد، ضعف جسمانی، خستگی شدید، حالت تهوع و استفراغ تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدرسه گزارش شد و با علایم موجود، موضوع به شکل قطعی مسمومیت ناشی از مونواکسیدکربن تلقی شده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

اعتماد اعجازی ادامه داد: طی مدت زمان بیش از یک ساعت حضور تکنسین‌های اورژانس اردبیل در محل حادثه، برای تمامی افراد مسموم‌شده بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن، در محل حادثه اقدامات اولیه پزشکی پیش‌بیمارستانی انجام شد.

او افزود: ۵۸ نفر برای ادامه اقدامات بیش‌تر به مراکز درمانی بیمارستانی توسط عوامل اورژانس اردبیل منتقل شدند که ۱۹ مصدوم با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی، ۱۶ مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۲ مصدوم به بیمارستان بوعلی و ۱۱ مصدوم به بیمارستان فاطمی منتقل شدند و ۳ مصدوم دیگر این حادثه توسط خودرو‌های شخصی به بیمارستان انتقال یافتند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: ساعتی پس از تعطیلی مدرسه مذکور و مراجعه دانش‌آموزان و معلمان به منزل، علائمی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در برخی افراد مشاهده شده بود که به مراکز درمانی بیمارستانی اردبیل مراجعه کردند و نهایتا این حادثه حدود ۷۰ مصدوم انتقالی و ارجاعی به بیمارستان‌ها در پی داشت که وضعیت بالینی تمامی مصدومان مناسب بوده و طی ساعات اخیر ۵۶ نفر ترخیص شده و ۱۴ نفر دیگر نیز تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.

اعتماد اعجازی اظهار کرد: ابعاد کامل و دقیق این حادثه در این دبیرستان توسط متخصصان در دست بررسی است و جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه، از فردا با همکاری آموزش‌و‌پرورش و شرکت گاز، از تجهیزات گرمایشی مشابه در مدارس شهرستان اردبیل در قالب یک مانور، بازدید و بررسی انجام شده و در صورت وجود نواقص، ایرادات رفع خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.