مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به موج جدید کرونا در برخی از کشورها، مردم بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنند.

نجف پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون موردی از زیرسویه جدید کرونا در استان مشاهده نشده، اما این مساله دلیلی برای ساده انگاری نسبت به خطرات این ویروس و نادیده گرفتن قدرت کرونا در موج‌های جدید شیوع نیست.
 
 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه برخلاف تصور خیلی‌ها کرونا هنوز تمام نشده و همین حالا نیز در نقاط مختلف دنیا افراد زیادی را درگیر خود کرده و روزانه بسیاری از مردم جهان را به کام مرگ می‌کشاند، هشدار داد: سرایت سویه جدید کرونا چندین برابر بیشتر است و ابتلای یک فرد و عادی انگاری او می‌تواند در زمان کوتاهی ده‌ها فرد را به این ویروس گرفتار کند.
 
این پزشک با اشاره به شباهت‌های کرونا و آنفلوانزا و حساسیت‌های فصلی، اظهار کرد: تشخیص اینکه این علائم مربوط به کدام بیماری است تنها با انجام آزمایشات مشخص شده و مطابق با نوع ویروس و شرایط بیمار اقدامات درمانی لازم انجام می‌شود و یا در صورت نیاز به بستری، فرد به بیمارستان معرفی خواهد شد.
 
نجف پور همچنین یادآور شد: افرادی که علائم کرونا یا آنفلوانزا در آن‌ها بروز پیدا می‌کند باید از خوددرمانی خودداری کرده و سریع به پزشک مراجعه و سپس قرنطینه و استراحت را در دستور کار خود قرار دهند.
 
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در سویه جدید علامت شایع گلودرد و گرفتگی بینی است و سرفه و مشکلات تنفسی در آن به نسبت سویه‌های قبلی کمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.