دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان یزد برای مقابله با پیامدهای جوی بارش برف و باران و یخبندان به حالت آماده باش در آمدند.

 چهاردهمین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان تشکیل و با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان یزد تصمیماتی اتخاذ شد.

آماده باش دستگاه‌ها و هماهنگی با آن‌ها برای مدیریت عملیات پاسخ به بحران، لغو مرخصی اعضای ستاد بحران، تشکیل چلسات مدیریت بحران از سوی فرمانداران در شهرستان‌ها و شهرداران در شهر‌ها و ممانعت جمعیت هلال احمر از حضور کوهنوردان در مناطق مستعد بارندگی از جمله این تصمیمات بود.

"نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل باشند، مرکز عملیات eoc ۲۴ ساعته فعال و هر سه ساعت گزارش دهد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مراکزی که مستعد است آمادگی توزیع سوخت را داشته باشد، راهداری درآماده باش کامل و نسبت به بازدید و بازگشایی دهانه پل‌ها اقدام کند، شهرداران و دهیاران اقدامات لازم در زمان بارندگی را انجام دهند".

"صداوسیما نسبت به پخش مستند‌های آموزشی و پیام‌های اخطار بصورت مستمر اقدام کند، پلیس راه استان یزد نسبت به مدیریت راه‌ها و درصورت نیاز بستن جاده‌ها اقدام کند، شهروندان از حضور در مناطق مستعد بارش بالا پرهیز کنند و درصورت حضور اقدامات ایمنی لازم را در دستور کار داشته باشند، شهرداری‌ها مدیریت رواناب‌ها را در برنامه داشته باشند".

برمبنای اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی سامانه بارشی که وارد استان یزد شده تا پایان وقت چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار