کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران، کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا، گلخانه دارانی که سوخت اصلی آنها گاز است، نسبت به ذخیره سازی سوخت مایع گازوئیل اقدام کنند.

به گفته او، گلخانه داران و تولیدکنندگان نسبت به تنظیم دما، رطوبت و تهویه واحدهای گلخانه و سالن های پرورش قارچ اقدام کنند. همچنین گلخانه داران لوله های آب خارج از محیط گلخانه را پوشش دار کنند.

غلامی می گوید: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به محافظت از انبارها، ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی و همچنین استفاده از ضدیخ در موتور ماشین آلات جهت جلوگیری از یخ زدگی اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان نسبت به تخلیه آب و جمع آوری سیستم های نوین آبیاری اقدام کنند. همچنین زنبورداران تمهیدات لازم در جهت حفاظت از کندوهای عسل بویژه در ارتفاعات را فراهم آورند.

به گفته او، باغداران در راستای محافظت از نهال های جوان و درختان مثمر در دامنه و مناطق کوهستانی با ایجاد پوشش در برابر سرما اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز خشکسالی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۲۳ دی ماه ۶۳.۳ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۶۹.۲ میلی متر و دوره بلندمدت ۸۳.۲ میلی متر بوده که این امر کاهش ۱۱‌‌.۴ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۲۶.۲ میلی متر دوره نرمال را نشان می دهد.

براساس نقشه های هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در استان های بوشهر و برخی مناطق واقع در خوزستان و جنوب غرب فارس بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می رود. بتدریج روز سه شنبه با تقویت این سامانه بارشی در استان های خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه غرب و شمال هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، کرمان، یزد، برخی مناطق خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در مناطق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان بارش برف و باران رخ می دهد. همچنین از سه شنبه تا پایان هفته به خاطر افزایش آلاینده های جوی آسمان شهرهای صنعتی غبار آلود پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار