کشاورزان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با تعدیل دمای محیط و شیوه‌های نوین نگه داری از یخ زدگی محصولات کشاورزی پیشگیری کنند.

تورج نوروزی ، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی گفت: اغلب محصولات کشت شده در خوزستان از جمله گندم و کلزا در برابر دمای زیر صفر نیز مقاوم هستند و خطر سرمازدگی به طور جدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

او افزود: برای برخی از محصولات خاص و به ویژه کشت‌های گلخانه‌ای نگرانی‌هایی در خصوص سرمازدگی وجود دارد که البته این نگرانی‌ها نیز با انجام توصیه‌های لازم توسط کشاورزان برای مقابله با سرمازدگی رفع خواهند شد.

او به کشاورزان توصیه کرد: قبل از بروز سرما از کود‌های اسید آمینه و پتاسیم محلول در مزارع استفاده کنند تا مقاومت خاک و گیاهان در برابر سرما افزایش یابد و کمتر خطر سرمازدگی محصولات متوجه کشت‌ها شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص احتمال سرمازدگی محصلات کشت شده و راهکار بازیابی گیاه گفت: کشاورزان در صورت سرمازدگی برای بازیابی گیاه از کود‌های محرک رشد مانند عصاره جلبک دریایی، اسید آمینه‌ها، هیومیک، فسفر و پتاسیم محلول به همراه کود ازت و آب جاری با نظر مشاوران استفاده کنند.

نوروزی ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکار‌های حمایتی از محصولات کشاورزی در برابر خطرات و سوانح طبیعی است و از همه کشاورزان می‌خواهیم محصولات خود را بیمه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.