نماینده سازمان سنجش در استان قم گفت: ۱۳۷ هزار و ۷۹ داوطلب قمی در نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که طی روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه (صبح و عصر) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

عباس حبیب زاده بیان کرد: در این نوبت آزمون سراسری (در مجموع کل گروه‌های آزمایشی) ۶۰ درصد داوطلبان استان با هشت‌هزار و و ۲۰۶ نفر شرکت کننده زن و ۴۰ درصد با پنج هزار و ۵۷۳ نفر شرکت کننده مرد هستند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم افزود: درآزمون فوق، گروه آزمایشی تجربی با ۶ هزار و ۲۸۲ نفر بیشترین شرکت کننده را در استان قم به خود اختصاص داده، همچنین گروه آزمایشی انسانی چهار هزار و ۲۱۵ نفر، ریاضی یکهزار و ۸۹۲ نفر و زبان‌های خارجی ۸۴۵ نفر و هنر ۵۴۵ نفر داوطلب شرکت در آزمون دارد.

او ادامه داد: نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در هشت دبیرستان در سطح شهر و نیز دانشگاه‌های قم، مفید و شهاب دانش برگزار می‌شود، حدود ۶۰۰ نفر نیز در برگزاری این آزمون در استان مشارکت دارند.

حبیب زاده در خصوص زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی مورد نظر نیز گفت: صبح پنجشنبه آزمون گروه آزمایشی تجربی، عصر پنجشنبه گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، صبح جمعه گروه‌های آزمایشی ریاضی و انسانی همزمان و عصر جمعه نیز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان قم ادامه داد: اقدام‌های لازم برای مدیریت فضای برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف از جمله به‌کارگیری سیستم‌های گرمایشی انجام شده‌است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی ضمن اشاره به تامین گرمایش حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری گفت: همه نیرو‌ها در دولت دست به دست هم داده‌اند تا آزمون سراسری سالم، ایمن و استاندارد برگزار شود.

عبدالرسول پورعباس با اشاره به تقارن برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (۲۹ و ۳۰ دی) با فصل سرد سال افزود: برای گرمایش حوزه‌ها چاره اندیشی شده است. دولت همه امکانات را بسیج کرده و دستورالعمل ویژه‌ای را از طریق وزارتخانه‌های پشتیبان شامل وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان‌هایی مانند شرکت گاز و سازمان آب و برق صادر کرده تا از چهارشنبه (۲۸ دی) حوزه‌های آزمون سراسری سیستم‌های گرمایشی را فعال کنند. همچنین شورای تامین استان‌ها با صدور ابلاغ لازم برای تامین کمبود‌ها در این زمینه اقدام خوبی را صورت داده‌است.

او با تاکید بر اهمیت آزمون سراسری، در مورد آمادگی سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون گفت: در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۷۸ هزار نفر در پنج گروه آزمایشی پنجشنبه و جمعه شرکت خواهند کرد. آزمون در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲ هزار و ۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شده که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار دارد.

پورعباس در توضیح تغییرات آزمون سراسری در سال جاری با اشاره به تاریخچه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها امروز بدون آزمون است و داوطلبان برای ظرفیت ۱۵ درصدی یعنی حدود ۱۳۵ هزار نفر در کل کشور رقابت می‌کنند که از این تعداد حدود ۲هزار و ۶۰۰ صندلی برای رشته‌های پزشکی و ۲ هزار صندلی برای دندانپزشکی و داروسازی است. همه رقابت برای این ظرفیت و برای رسیدن به رشته و دانشگاه مطلوب است و تا وقتی این رقابت هست، باید کنکور برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام عدد رو اشتباه زدی 137 هزار نفر تو قم شرکت کننده کنکور!!!!!!! سیزده هزار و هفتصد نفر هستن جمع رشته ها رو هم بزنی می بینی تیتر رو اشتباه زدی
آخرین اخبار