وزیر اقتصاد گفت: در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار بدیل پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم.

آقای احسان خاندوزی در میزگرد تخصصی بررسی عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد:  نباید به مصرف کننده اجحاف شود، و نباید به خاطر مصرف کننده، با اعمال سیاست‌های دستوری چشم‌انداز تولید را تیره و تار کرد. برای به ثمر نشستن و انگیزه دادن به تولیدکننده غیر از سیاست تحریک تقاضا، نیازمند این هستیم که در سمت عرضه به نحوی عمل کنیم که چشم‌انداز سودآوری برای تولیدکننده مبتنی بر بهبود کیفیت مثبت باشد و تولیدکننده انگیزه این را داشته باشد که با تمام ظرفیت کار کند.

او در ادامه افزود: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تولید کمتر از ظرفیت‌های موجود، محصول سیاست‌های کلان و نادرست است و در همین راستا برای رشد تولید و اشتغال باید سیاست‌های صحیح اتخاذ شود. دسترسی منصفانه و قیمت‌گذاری منصفانه برای مردم و مصرف کننده و تولیدکننده از ضرورت‌های تحقق این مهم هست. نباید به مصرف کننده اجحاف شود، و هم زمان نباید به خاطر مصرف کننده، با اعمال سیاست‌های دستوری چشم انداز تولید را تیره و تار کرد.

او می گوید: به روش‌های اشتباه گذشته در عرضه خودرو رجوع نکنیم رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است.سیاست‌گذار به دنبال انتخاب بهینه است و هزینه‌های احتمالی آن را هم می‌پذیرد. اگر سازوکار‌های کم‌هزینه و پر منفعت‌تر از سازوکار‌هایی که سال‌های قبل آزموده‌ایم وجود دارد، ما استقبال می‌کنیم و پذیرای آن هستیم.

به گفته خاندوزی، در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار بدیل پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم. تحلیل‌های دقیق را جایگزین تحلیل‌های غلط و سطحی کنیم و به اتکای آن تصمیمات صحیح بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بهترین روش، فروش اقساطی خودرو ،با بهره وام بانکی به مصرف کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
یکی از راهکارهای جایگزین برکناری وزیر صمت و برگزاری قرعه کشی توسط یک نهاد کمتر کثیف در جامعه است. پیشنهاد من نظارت توسط پلیس راهور.
البته در کنار افزایش واردات و در صورت امکککککان افزایش تولید.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر خداویسی
۱۵:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
آقای وزیر یکبار قیمت گذاری کنید قیمت کارخانه این قدر نمایشگاه داران مي تواند ۲۰درصداضافه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
عرضه در بورس کالا بهترین روش واگذاری خودرو است به شرط اآنکه، سمت عرضه متناسب با تقاضا از طریق واردات و تولید داخلی تقویت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
راهکار ساده که آدم بیسوادم میدونه؛ 1. تعیین قیمت از سوی تیمی زبده و مومن که قابل خرید توسط خودروسازان نباشند 2 سپردن واردات خودرو به هر فرد و نهادی غیر از این دو شرکت خائن به منظور ایجاد رقابت 3. تعداد واردات خودرو تا زمان رفع کامل تقاضای داخل نامحدود و قیمت آن با سود 5 درصد تعیین و از سوی دولت نظارت بشه. مشکل اصلی بی نظارتی و خریده شدن افراد از طرف خودروسازهاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خیلی خیلی زیاد خودرو ی باکیفیت و اقتصادی وارد کنید انحصار بازار خودرو را از خودروسازان داخلی که فقط و فقط به فکر منافع خود هستن بگیرین فضا را رقابتی بکنید هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت آنوقت خواهید دید همه چی درست شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
تولید خودرو و یا واردات به اندازه نیاز
آخرین اخبار