محمدرضا خلجی با بیان اینکه یکی از شاخصههای شهر همدان در بحث صنایع دستی صنعت چرم سازی است، افزود: زمانی همدان به شهر دباغ خانهها مشهور بوده است.
او تصریح کرد: از جمله عاملی که باعث شد چرم همدان دیده نشود، میتوان به عدم استقبال هنرمندان در حوزه برندسازی چرم اشاره کرد.
معاون میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه بازار چرم حوزه بسیار خوبی است و بسیاری از هنرمندان چرم همدان با برندهای چرم دیگر نقاط کشور در حال فعالیت هستند، گفت: با توجه به برگزاری نشستی که درحوزه برند سازی با هنرمندان این حوزه داشته ایم، مقرر شد تا تمام تلاش خود را در حوزه برندسازی برای هنرمندان چرم انجام داده و وارد این حوزه شویم.
خلجی با اشاره به اینکه تعداد ۱۸۰ کارگاه مصنوعات چرم در استان همدان درحال فعالیت هستند و یک هزار و ۲۰۰ نفر در این رشته مشغول به کار هستند، گفت: برندهای چرم خوبی در استان همدان وجود دارد، ولی باید در این حوزه بیشتر کار شود.
او با بیان اینکه صنعت چرم همدان سابقه درخشانی دارد، گفت: رونق صادرات در این حوزه میتواند علاوه بر افزایش انگیزه تولیدکنندگان، زمینه ساز رونق اقتصادی در استان همدان شود.
معاون میراث فرهنگی استان همدان گفت: این محصول در کردستان عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و امارات بازار خوبی را جذب کرده است.