رفع مشکل کمبود گاز بخش کرون با افتتاح ایستگاه جدید

فرماندار تیران و کرون گفت: مشکل کمبود گاز بخش کرون با افتتاح ایستگاه جدید در روستای مبارکه شهرستان تیران و کرون رفع خواهد شد.

علی محمدی کیا، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بالغ بر ۸۰۰ گلخانه در تیران و کرون، گفت: کمبود گاز بخش کرون به دلیل توسعه فضای گلخانه‌ای بوده که با افتتاح ایستگاه جدید رفع خواهد شد.

او افزود: امسال به دلیل کاهش دمای هوا و افزایش مصرف خانگی و همچنین توسعه بخش کشاورزی و دامپروری با کمبود گاز و افت فشار روبرو شده‌ایم، اما سوخت جایگزین به گلخانه داران اختصاص یافت.

فرماندار تیران و کرون، اضافه کرد: سال آینده به دلیل راه‌اندازی ایستگاه جدید این معضل را تجربه نخواهیم کرد.

محمدی کیا با بیان اینکه ایستگاه جدید ۵۰ هزار متر مربع بر ساعت ظرفیت انتقال گاز دارد، تصریح کرد: این پروژه مهرماه سال گذشته کلنگ زنی شده و تا نیمه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه مردم با مدیریت مصرف بهینه مانع از افت فشار گاز شوند، اضافه کرد: در حال حاضر به منظور حمایت از بخش تولید، با توزیع سوخت مایع از گلخانه داران حمایت شده، اما باید بخشی از این مراکز کاهش پیدا کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه میزان بارش برف هفته گذشته در این شهرستان ۲۱ میلی‌متر ثبت شده، خاطرنشان کرد: از مهرماه امسال تاکنون ۱۰۱میلی‌متر بارندگی در تیران و کرون داشته‌ایم که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۱۱ میلی‌متر کمتر بوده است.

محمدی‌کیا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی در روز‌های برفی صورت گرفته، گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌های این منطقه تمام ظرفیت خود را برای بازگشایی معابر و جاده‌ها به کار گرفته و نیرو‌های امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.