بیش از ۱۲۵ گروه جهادی در خراسان جنوبی به دنبال برودت هوا و احتمال قطعی گاز برای کمک به مردم به میدان آمده اند.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به برودت هوا و افت شدید گاز در استان‌های شرقی کشور طی چند روز گذشته و احتمال قطعی گاز استان، بیش از ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی به هموطنان در این زمینه سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

او افزود: از جمله اقدامات جهادگران در این مدت آموزش مردم در مساجد و ترویج کاهش مصرف خانگی گاز، اطلاع رسانی به عموم مردم برای آمادگی قطع گاز و پیش بینی وسایل گرمایشی جایگزین، هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان و شرکت گاز برای کمک به مردم در صورت نیاز، آمادگی گروه‌ها برای توزیع سوخت نفت از طریق جایگاه‌های روستا‌ها و جمع آوری بخاری‌های نفتی و برقی و تعمیر و بازسازی آنهاست.

هنری بیان کرد: از روز گذشته با توجه به قطع موردی در برخی روستا‌های بشرویه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بشرویه پای کار آمد و با فعالیت ۲۴ ساعته تعداد ۱۱۰ عدد کرسی برقی را ساخته و در بین مردم توزیع کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین تعداد ۶۰ بخاری نفتی قدیمی از آموزش و پرورش دریافت شده که جهادگران بشرویه تعمیر آن‌ها را در دست دارند تا بین مردم توزیع شود.

او اظهار کرد: با کمک گروه‌های جهادی فردوس نیز بیش از ۱۰۰ چراغ و بخاری نفتی برای شرایط بحران جمع آوری شده است.

هنری گفت: همچنین فراخوان و شناسایی خواهران توانمند در زمینه پخت نان هیزمی در این شهرستان نیز انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در کلیه شهرستان‌ها قرارگاه جهادی فعال شده و ضمن آگاه سازی مردم و رصد کامل روستا‌ها و مناطق مختلف شهرستان، با هماهنگی مدیریت بحران آماده خدمت رسانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.