مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به تلاش هیات دولت و وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر مشکل کمبود کود نداریم.

محمدحسن زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: این شرکت وظیفه تامین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی به خصوص کود‌های کشاورزی را برعهده دارد.

او افزود: از مجموع ۳۳ هزار و ۳۰۷ تن سهمیه کودی که برای استان در نظر گرفته شده حدود ۸۴ درصد آن را تحویل گرفته ایم که از این میزان ۶۶ درصد را به ۶۰ کارگزار در ۱۱ شهرستان استان برای توزیع بین کشاورزان تخصیص داده ایم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان ادامه داد: با توجه به تلاش هیات دولت و وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر مشکل کمبود کود نداریم و کود فسفات ۱۰۰ درصد، کود پتاس حدود ۸۵ درصد و کود ازت هم حدود ۸۲ درصد نیاز کشاورزان استان را تامین کرده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد استانی معدنی است، چهار کارخانه تولید کننده کود از جمله بزرگترین کارخانه تولید کننده سوپر فسفات تریپل (شرکت کیمیاداران کویر یزد)، واحد کود و سم بافق تولید کننده فسفات ۱۳ درصد، شرکت توسعه گستر تولید کننده سولفات پتاسیم و شرکت بادرام پیشرو تولید کننده چهار هزار تن سولفات آمونیوم در سال، در حال بهره برداری هستند.

زارعیان در رابطه با میز ارتباط مردمی در جهاد کشاورزی گفت: مراجعه کنندگان زیادی داشتیم که تمامی در خواست‌های آنان را به نماینده تام الاختیار وزیر تحویل دادیم تا به امور آن‌ها رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.