رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد افزایش کیفیت در مرمت و بازسازی کوچه‌های بافت تاریخی یزد را ضروری خواند.

اعتباری رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: باید در مرمت کوچه‌های تاریخی تفکر لازم از سوی کارشناسان متخصص صورت پذیرد و بازسازی متناسب با طرح قدیم بافت باشد.

او با بیان اینکه بافت تاریخی یزد تنها بافت متراکم و زنده کشور است ادامه داد: بافت تاریخی یزد یادگار و امانتی از گذشتگان است و باید از این امانت به طور مناسب نگهداری شود تا نسل آینده نیز از این بافت ارزشمند بهره‌مند شوند.

به گفته اعتباری، سکونت مناسب مردم در بافت تاریخی باید حفظ شود تا بافت، زنده باقی بماند.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: زمانی که کوچه‌های قدیمی بر اساس وقایع طبیعی و غیر طبیعی دچار آسیب می‌شود، لازم است شهرداری مرمت آن‌ها را بر اساس همان چارچوب و طرح قدیم انجام دهد.

اعتباری با اشاره به برخی بازسازی‌ها و کف سازی‌های نامناسب بافت تاریخی گفت: عرض کم و دیوار‌های بلند از ویژگی کوچه‌های بافت است، اما به دلیل کف سازی‌های متعدد انجام شده تغییرات چشمگیری در مدل اولیه کوچه‌ها ایجاد شده است.

او تاکید کرد: باید شواهد تاریخی کوچه‌ها حفظ شود و اگر مقداری از کف سازی کوچه‌های بافت با قلوه سنگ‌های قدیم وجود دارد میتوان به جای کف سازی مجدد و آسفالت، بخشی که موجود است را به عنوان شواهد تاریخی باقی گذاشت و ادامه آن را مطابق با همان مدل بازسازی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در خصوص آسیب‌های وارد شده به بافت تاریخی در زمان وقوع سیل گفت: در حادثه سیل گذشته، برخی از کوچه‌های بافت دچار آسیب شده اند، در صدد هستیم با برنامه ریزی مناسب، شیب معابر اصلاح و چاه‌های جذبی عملکرد مناسبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار