معاون اجتماعی وپیشگیری از جرم دادگستری لرستان گفت: دستگاه قضایی، جایگاه وکیل را به عنوان بازوان عدالت می‌شناسد و در این راستا تعامل خوبی بین وکیل، وکالت و دادگستری استان لرستان وجود دارد.

بیژن دارایی در مراسم تحلیف کار آموزان مرکز وکلا قوه قضاییه لرستان، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف جمعی از کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه استان و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: وکالت یکی از صفات و اسماء الهی است و در آیات بسیاری از قرآن کریم از آن یاد شده است.

وی با بیان اینکه در آیات بسیاری از قرآن کریم از وکالت تحت عنوان نصرت، یاری دادن و دفاع از مظلوم، عقد ولایت، عقد سرپرستی یاد شده است، افزود: با توجه به قداست عنوان وکالت، تکلیف وکلا بسیار زیاد است و باید در این عرصه در مقام احقاق حق و عدالت گام بردارند.

وی افزود: بدون تردید در این مسیر خطرات و آسیب‌هایی وجود دارد که باید با صبر و توکل بر خداوند متعال در این مسیر گام برداشت.

دارایی عنوان کرد: در استان لرستان بویژه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به جایگاه وکالت به عنوان یکی از موازین حقوق مدنی و بشری توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه در اصل ۳۵ قانون اساسی و قوانین متفرقه دیگر بر لزوم استفاده از این حق تاکید شده است، افزود: این مهم نشان می‌دهد که جامعه ما یک جامعه کاملا دموکراسی است.

دارایی با بیان اینکه جایگاه وکالت امروز یکی از معیار‌ها و موازین حقوق بشری است، تصریح کرد: درمجموعه دادگستری استان لرستان هم به وکالت نگاه حمایتی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی، جایگاه وکیل را به عنوان بازوان عدالت می‌شناسد و در راستای تمییز حق نیازمند حضور وکیل است، افزود: تعامل خوبی بین وکیل، وکالت و دادگستری استان لرستان وجود دارد.

دارایی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای آموزش مستمر وکلا در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برخورد احترام آمیز با وکلا و برگزاری جلسات تعاملی از مصدایقی است که نشان دهنده اهمیت ویژه وکالت برای دادگستری لرستان است.

وی با تاکید بر اینکه وکیل باید دنبال تمییز حق از باطل باشد و تا پای جان از حق دفاع کند، افزود: شفاف بودن قرار دادها، رعایت شئون اسلامی، شیوه ارتباط با دادگاه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه وکلا قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.