معاون وزیر علوم گفت: عدم مدیریت صحیح عرضه و تقاضای در حوزه ورود به مراکز آموزش عالی، باعث افزایش سه برابری متقاضیان در برخی رشته‌ها شده است.

داداش پور بر ضروت مدیریت نیاز‌ها و تقاضا‌ها در حوزه مراکزآموزش عالی تاکید کرد و گفت: در جامعه دانشگاهی ایران، ورود متقاضیان به حوزه‌های مهارتی کم رنگ است و برعکس در سایر حوزه‌ها که نیاز کمتر جامعه است، با متقاضیان زیادی مواجه هستیم و این موضوع زنگ خطر جدی در حوزه مراکز آموزش عالی است که باید تقاضا و نیاز دانشگاهی مدیریت شود و باید اذعان داشت که در این حوزه غفلت شده است

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این مراسم از حمایت ویژه مجلس از شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: در راستای تشکیل شرکت‌های اقتصادی دانش بنیان و حمایت از تولید علم به ثروت، امسال قانون جهش دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی در ۲۰ ماده تصویب شد و بواسطه این قانون موانع بورسی، مالیاتی، گمرکی، بیمه و بانکی شرکت‌های دانش بنیان مرتفع می‌شود.

محمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم بر ضرورت تقویت و تبیین هویت ایرانی اسلامی در دانشگاه‌ها گفت: تبیین و تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی، هویت ملی و تجهیز به سلاح ایمان و بصیرت بایستی توسط اساتید بصورت جهادی و انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

او  بر ضرورت ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و ارکان جهاد تبیین است و باید اهتمام بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

در پایان این مراسم، ولی زاده رئییس سابق دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تکریم و صادقی آزاد بعنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد

برچسب ها: دانشگاه ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.