معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به تجربه دمای منفی صفر، اجرای عملیات یخ آب زمستانه در مشهد، آغاز شد.

علی نجفی معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در این عملیات، ابتداعملیات یخ‌آب زمستانه در مشهد آغاز شد فضا‌های سبز مستعد بیماری و آفات توسط کارشناسان شناسایی و سپس به صورت روزانه یا شبانه توسط تانکر‌های آب، آبیاری می‌شوند تا آفات و حشرات آن به دلیل یخ زدن خاک از بین بروند.

او افزود: این اقدام توسط ۱۰۰ دستگاه تانکر در مناطق ۱۳ گانه درحال انجام است و برای آگاهی شهروندان، بنر اطلاع رسانی درباره عملیات یخ‌آب زمستانه هم بر روی تانکر‌ها نصب شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد درباره سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز هم ادامه داد: طی چهار روز گذشته، دو اقدام شاخص دیگر هم در حوزه فضای سبز انجام شده که اولین اقدام کاورکشی بر روی گونه‌های گیاهی خاص و حساس به سرما در مناطق ۱۳ گانه بود که این کار سبب جلوگیری از یخ‌زدگی و سرما‌زدگی گیاهان می‌شود.

نجفی بیان کرد: اقدام دیگر که از امروز شنبه آغاز شده، افزودن ۸۰۰ باغبان به کمک پاکبانان است که بر این اساس تعداد پاکبانان از شش هزار و ۲۰۰ نفر به هفت هزار نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.