مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: با همکاری تمامی دستگاه‌ها میزان ترخیص کامیون‌های معطل مانده در مرز آستارا ۳۲ درصد رشد داشته است.

آقای حمید رضا هدایتی گفت: پیرو صحبت هفته گذشته پیگیری‌های متعدد توسط دستگاه‌ها صورت گرفت به طوریکه برنامه ریزی برای افزایش ساعت کاری مسئولان ترخیص و تسریع در روند ترخیص کامیون‌ها انجام شد.

به گفته او، طی یک هفته گذشته با افزایش حدود ۳۲ درصد خروجی کامیون‌ها از مرز آستارا، تعداد کامیون‌های ترخیص یافته در روز از ۲۱۰ دستگاه به ۲۸۰ دستگاه رسید.

 مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: از جهت اینکه کامیون‌ها به محض آنکه به مرز رسیده و ترخیص شوند بسیار فاصله داریم، اما اکنون با برنامه ریزی‌های صورت گرفته میزان توقف کامیون‌ها کاهش یافته و طبق آمار‌ها میزان خروجی کامیون‌ها از میزان ورودی کامیون‌ها در یک هفته گذشته بیشتر بوده است.

او ادامه داد: متاسفانه میزان پذیرش طرف آذری به دلیل آنکه هنوز یکی از دستگاه‌های باسکول آن‌ها درست نشده با مشکل مواجه شده، اما با این وجود میزان خروجی کامیون‌ها ۷۰ تا ۸۰ دستگاه کامیون از میزان ورودی‌ها بیشتر بوده است.

هدایتی گفت: نوبت دهی کامیون‌ها برمبنای تشریفات صادراتی و یخچالی است و سهمیه روزانه هم براساس اعلام گمرک مشخص است و برای محوطه کامیون‌ها هم در حال الحاض اراضی هستیم که این تخصیص اراضی در مرحله تشریفات انتقال زمین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار