دولت ژاپن در بهار یا تابستان سال جاری میلادی قرار است آب رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما را به اقیانوس آرام تخلیه کند.

آب سمی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی در استان فوکوشیما به زودی به ظرفیت خود می‌رسد، بنابراین از طریق یک تونل زیرزمینی به اقیانوس پمپ می‌شود.

به گزارش راشاتودی، این اقدام ژاپن واکنش‌ها گسترده گروه‌های حامی محیط زیست را به دنبال داشته است. همچنین برخی کشور‌های همسایه ژاپن نسبت به تخریب اکوسیستم هشدار داده اند.

طرح بحث‌برانگیز تخلیه مواد رادیواکتیو که احتمالاً صنعت ماهیگیری را ویران می‌کند، قرار است در بهار یا تابستان آغاز شود و برای چندین دهه ادامه داشته باشد. اما این اقدام ژاپن به شهرت این کشور به‌عنوان قطب غذا‌های دریایی به دلیل آب‌های آلوده لطمه می‌زند.

دولت ژاپن برای سرکوب مخالفت‌های پر سر و صدا آن‌ها به دنبال رشوه دادن به جوامع ماهیگیری با یک صندوق ۵۰ میلیارد ینی است و متعهد شد که دیدگاه‌های مخالف طیف جامعه از جمله ساکنان، فعالان تجاری و عموم مردم را در نظر بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۴ دی ۱۴۰۱
با این کار فاجعه زیست محیطی اتفاق میافته این اب سمی وارد اب اقیانوسها میشه بعد به چرخه محیط و بعدا وارد چرخه غذایی انسانها میشه و همه بر اثر این الودگی خواهند مرد انرژی هسته ای واقعا انرزی جالبی برا تولید برق نیست چون با عوارض وحشتناکی همراه هست نمونش همین الودگی
آخرین اخبار