شهادت سه جوان فلسطینی در جنین/ ۲۰۷ عملیات ضد صهیونیستی طی یک هفته

سه جوان فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر در جنین به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند بامداد امروز شنبه طی یورش مسلحانه اشغالگران صهیونیست به شهرک "کفردان" واقع در غرب جنین، دو جوان فلسطینی که سوار بر خودرو بودند به شهادت رسیدند.

به گزارش وفا، نظامیان اشغالگر همچنین به اردوگاه ترسله یورش برده و مسیر شهرک جبع را بستند و به سمت فلسطینیان بمب‌های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند که طی آن یک فلسطینی زخمی شد.

در همین حال، یزن الجعبری جوان فلسطینی که چند روز پیش در شهرک جبع واقع در جنوب جنین هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفته بود بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

به گفته منابع فلسطینی، پس از شهادت این سه فلسطینی، در جنین عزای عمومی و اعتصاب سراسری اعلام شد. شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال میلادی جدید تاکنون به ۱۵ نفر رسیده‌است.

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت شهادت سه فلسطینی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن اعلام کرد: جنین با ادامه مقاومت دلیرانه و مبارزات خود علیه رژیم اشغالگر، جگرگوشه‌های خود را به عنوان هزینه آزادی ملت فلسطین تقدیم می‌کند. این حماسه ماندگار که توسط جنین در کنار دیگر شهر‌های فلسطین صورت گرفت، باعث پیروزی و آزادی خواهد شد و بیانگر قدرت ملت فلسطین در فداکاری و استواری اراده شکست ناپذیر خواهد بود.

۲۰۷ عملیات رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی طی یک هفته گذشته

مرکز داده‌ها و اطلاعات فلسطین موسوم به (معطی) اعلام کرد عملیات مقاومت فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی طی هفته گذشته (از تاریخ ۶ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳) به ۲۰۷ مورد رسید.

به گزارش خبرگزاری شهاب، مرکز اطلاعات فلسطین (معطی) با اعلام خبر افزایش تعداد عملیات مقاومت فلسطینی‌ها علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی طی هفته گذشته، افزود: ظرف این مدت ۲۰۷ عملیات مقاومت علیه صهیونیست‌ها انجام گرفت.

این مرکز افزود: ظرف یک هفته گذشته مبارزان فلسطینی ۲۵ مورد تیراندازی و یک حمله با سلاح سرد انجام دادند که به زخمی شدن شماری از اشغالگران منجر شد همچنین ۴۹ عملیات پرتاب سنگ، ۹ مورد حمله با بطری‌های آتش زا و هشت انفجار بمب علیه نظامیان اشغالگر انجام دادند.  شهروندان فلسطینی، ۲۵ حمله شهرک نشینان صهیونیست را دفع کردند و به چهار خودرو و تجهیزات نظامی اشغالگران آسیب رساندند.

بر اساس گزارش این مرکز، دست کم پنج فلسطینی هم به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاعات فلسطین همچنین از ثبت ۷۸ مورد درگیری در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس شغالی، برگزاری ۵ مورد تظاهرات فلسطینی‌ها درمناطق مختلف و نیز ۲ عملیات آتش سوزی تاسیسات و خودرو‌های نظامی اشغالگران طی یک هفته گذشته خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار