منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای اوکراینی‌اش در مورد ادامه حمایت‌های مالی و نظامی به کی‌یف خبر دادند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «دمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود امروز (جمعه) بصورت تلفنی گفت‌وگو و بر ادامه همکاری‌های نظامی و حمایت‌های مالی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، بلینکن در این گفت‌وگو تأکید کرد که حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف ادامه خواهد داشت و آمریکا تجهیزات نظامی پیشرفته دفاع هوایی و خودرو‌های زرهی بیشتری را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

در روز‌های اخیر یک نشریه ایتالیایی گزارش داد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و «فرانچسکو تالو» مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر ایتالیا در یک گفت‌وگوی تلفنی در تاریخ پنجم ژانویه (۱۵ دی ۱۴۰۱) درباره موضوع تحویل سامانه‌های دفاع هوایی ایتالیایی-فرانسوی SAMP-T به اوکراین مذاکره کرده‌اند.

بر اساس گزارش نشریه ایتالیایی «لا رپوبلیکا»، آمریکا از ایتالیا خواسته روند بسته بعدی کمک‌های نظامی خود برای اوکراین را که احتمالاً شامل این سامانه‌های ضد هوایی خواهد بود تسریع کند و ایتالیا برای تحویل این سامانه‌ها به اوکراین اظهار آمادگی کرده است.

این دو مقام در حالی درباره موضوع کمک‌های نظامی جدید برای اوکراین از جمله با اعطای سامانه‌های SAMP-T صحبت کرده‌اند که دولت ایتالیا هنوز بسته ششم کمک‌ها را برای اوکراین تصویب نکرده، اما احتمالاً به زودی آن را تصویب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار