دانشمندان سال گذشته توانستند با تزریق خون یک موش جوان به یک موش پیر، حس بویایی و بینایی او را به نحو چشمگیری تقویت کنند.

گروهی از دانشمندان در حال کار بر روی این فرضیه هستند که آیا می‌توان همان طور که در مورد موش‌ها اتفاق افتاد، فرآیند پیری در انسان را نیز مانند فیلم "مورد عجیب بنجامین باتن" برعکس کرد یا خیر.

دانشمندان آمریکایی سال گذشته توانستند با تزریق خون یک موش جوان به یک موش پیر، حس بویایی و بینایی او را به نحو چشمگیری تقویت کرده و باعث جوانسازی پوست و تولید سلول‌های جدید در مغز و بافت‌های عضلانی او شوند.

محققان دانشگاه بوستون نیز در آزمایش دیگری که اخیر انجام شده، توانسته‌اند با اعمال تغییرات ژنتیکی در یک موش پیر و نابینا، بینایی‌اش را به او بازگردانده و باعث تولید سلول‌های جوان و جدید در اندام‌های مختلف او شوند.

در گذشته، باور عمومی در میان دانشمندان این بود که پیری یک فرآیند ژنتیکی تدریجی و طبیعی است که در نهایت به از بین رفتن سلول‌ها، بیماری و مرگ منتهی می‌شود، اما آن‌ها اکنون با نتایج آزمایش موش‌ها به این قطعیت رسیده‌اند که پیری فرآیندی معکوس‌پذیر است که در هر زمان می‌توان با تغییر در DNA و ارائه دستورات جدید به ژن‌ها، آن را به عقب برگرداند. 

برچسب ها: موش ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ دی ۱۴۰۱
فایدش چیه اگه یک موقع دانشمندان هم راز جوانی پیدا کنن به من و شما و افراد عادی نمیدن فرمولشو برای سیاست مدارها و رهبرهای خودشون استفاده میکنن ما مردم عادی گیر یه زندگی معمولی هستیم که اونم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۲ ۲۳ دی ۱۴۰۱
در اسلام هم گفته شده پیری یک بیماری هست
ولی خوب درمانش داخلش گفته نشده :(
آخرین اخبار