راهپیمایی مردم ولایتمدار لرستان برای محکومیت اهانت یک نشریه فرانسوی به مرجعیت شیعه همچنین سیاست‌های ضد دینی دولت فرانسه پس از آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه در شهر‌ها و مناطق محتلف این استان برگزار شد.

 امروز جمعه راهپیمایی مردم ولایتمدار لرستان در شهر و روستا‌ها و مناطق مختلف در محکومیت اهانت و جسارت به ساحت مرجعیت دینی توسط نشریه فرانسوی و محکومیت سیاست‌های ضد دینی دولت فرانسه برگزار شد.

عموم مردم مناطق مختلف لرستان پس از برگزاری آیین وحدت بخش نمازجمعه به خیل عظیم نمازگزاران پیوسته و در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و، ولی امر مسلمین جهان، همصدا با مردم سراسر کشور سیاست‌های ضددینی دولت فرانسه و نشریه موهن را در اهانت به ساحت مرجعیت دینی محکوم کردند.

امروز راهپیمایان لرستانی با سر دادن شعار‌هایی در حمایت از مقام عظمای ولایت و در محکومیت این اقدامات به خیابان‌ها آمده و در حالی که پلاکارد؛ دست نوشته‌ها و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و همچنین پرچم ایران را در دست داشتند با سردادن شعار‌هایی همچون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر فتنه‌گر"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "فریاد هر بسیجی مرگ بر آمریکا"، "منافق فتنه گر این آخرین پیام است ملت انقلابی آماده قیام است"اقدامات نشریه موهن فرانسوی را محکوم کردند.

مردم خرم آباد نیز پس از برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همراه با نمازگزاران و مسوولان از جمله استاندار و نماینده، ولی فقیه در لرستان؛ از محل مصلی شهر تا بخشی از خیابان امام خمینی (ره) راهپیمایی و اهانت به ساحت مرجعیت را محکوم کردند.

 نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سخیف این نشریه در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی‌فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.