سنبل آبی قاتل شیطانی تالاب‌ ها

گیاه مهاجم سنبل آبی تالاب‌های مازندران را تهدید می‌کند.

عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در نشست علمی با موضوع " تاثیر گیاهان مهاجم آبزی بر تالاب‌ها، گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و با توجه به قدرت تکثیر و گسترش سریعش، سطح آب را به صورت کامل می‌پوشاند که موجب کاهش اکسیژن محلول در آب و مرگ موجودات زنده می‌شود.

او با بیان اینکه سنبل آبی اکوسیستم آب بندان آغوزبن بابل را تهدید می‌کند، افزود: این گیاه در چند سال اخیر وارد برخی از تالاب‌های مازندران شده و یک گونه غیر بومیست که گسترش سریع آن موجب کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالاب‌ها می‌شود.

کاویان گفت: گونه مهاجم سنبل آبی در استان گیلان و در تالاب انزلی و در تالاب عینک رشت مشاهده شده و تاکنون روش‌های متفاوتی برای حذف این گونه مهاجم به کار برده اند که برداشت مکانیکی بهترین روش برای حذف این گونه است.

او افزود: پهنه جغرافیایی تالاب‌های استان بیشتر در شرق و مرکز مازندران متمرکز و درغرب استان به واسط فاصله نزدیک بین جنگل و دریا ما تالاب‌های کمتری داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این نشست، با اشاره به نقش و اهمیت تالاب‌ها بر خدمات و کارکرد‌های اکوسیستم‌های تالابی، بر بهره‌برداری خردمندانه و حفاظت از آنها، تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
چرا فکری به حال این گل خطرناک نمیکنن