پنج نهاد سازمان ملل خواستار اختصاص فوری بودجه برای کمک به ۳۰ میلیون کودک شدند که از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که درگیری، شوک‌های آب و هوایی، همه‌گیری کرونا و افزایش هزینه‌های زندگی باعث شده شمار زیادی از کودکان که تعداد آن رو به افزایش است ، از سوءتغذیه رنج ببرند. 

در حال حاضر، بیش از ۳۰ میلیون کودک در ۱۵ کشور از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و هشت میلیون نفر از این کودکان بشدت با کم وزنی براساس مقایسه قد و سن مواجه هستند که مرگبارترین شکل سوء تغذیه است.

این نهادها در بیانیه خود افزودند این ۱۵ کشور شامل افغانستان، بورکینافاسو، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، هائیتی، کنیا، ماداگاسکار، مالی، نیجر، نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن می‌شوند.

نهادهای سازمان ملل تاکید کردند افزایش قیمت مواد غذایی کمبود مواد خوراکی را تشدید و افراد را مجبور به مهاجرت کرده است و همچنین مانع دسترسی به مواد غذایی ضروری مقرون به صرفه شده است.

این نهادها خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر برای حمایت از تلاش‌های مقابله با «نیازهای بی‌سابقه این بحران» شد.

سازمان ملل متحد و گروه‌های امدادرسان تاکید دارند تحریم‌های دولت آمریکا در کنار مسدودشدن پول افغانستان شرایط سختی را برای مردم این کشور رقم زده‌است و درصورت رفع نشدن موانع، بیش از یک میلیون کودک از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

افغانستان و مردم آن برای چند دهه است که از شرایط کشورشان رنج می‌برند و اکنون هفت ماه پس از سلطه طالبان یک قحطی گسترده‌تر از هر زمان دیگر آن‌ها را تهدید می‌کند به گونه‌ای که بیم آن می‌رود یک میلیون کودک افغان یعنی تعدادی برابر با تلفات مستقیم جنگ ۲۰ ساله این کشور جان خود را از دست بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
تحریم یعنی در همه حوزه ها همه آن چیزی که نمیخواهی باور پذیر باشد باورپذیر در میاید!
آخرین اخبار