شرکت فعالیت‌های فضایی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد با دو شرکت صنایع فضایی ایران یادداشت تفاهم امضا کرده است.

شرکت فعالیت‌های فضایی روسیه (روس کاسموس) از امضای یادداشت‌های تفاهم با دو شرکت ایرانی برای همکاری در پرتاب موشک‌های فضایی خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم»، شرکت «روس کاسموس» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو یادداشت تفاهم با شرکت‌های ایرانی SAHAB و SpaceOmid درباره همکاری و ارائه خدمات جهت پرتاب موشک‌های فضایی امضا کرده است.

در دسامبر گذشته، این شرکت روسیه‌ای اعلام کرد که برای توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنایع هوایی ایران شرکت خواهد کرد.

در ماه دسامبر گذشته، یک موشک ساخت این شرکت روسیه‌ای ماهواره ایرانی «خیام» و ۱۹ ماهواره کوچک دیگر را به فضا پرتاب کرد. ماهواره خیام از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری و با تصاویر با وضوح یک متر است. همچنین این ماهواره قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد.

در همین راستا پس از پرتاب ماهواره خیام  روزنامه انگلیسی اکسپرس نوشت: درپی پرتاب ماهواره خیام از بایکانور به مدار زمین که توسط متخصصان روسی به سفارش ایران انجام شد، روابط بین مسکو و تهران به طور جدی تقویت شده است. این روزنامه ادعا کرد این همکاری «وحشتناک» بوده و انگلیس را ترسانده است.

براساس این گزارش با توجه به افزایش قدرت نظامی ایران هرگونه همکاری فضایی میان تهران و مسکو برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به نیز به شدت نگران‌کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار