وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات اروپایی، سفیر سوئد در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را احضار کرد.

در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات اروپایی، ماتیاس لنتز سفیر سوئد در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۱ دی به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این ملاقات مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ضمن محکومیت هرگونه اقدام مداخله جویانه در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اروپا به جای اتهام‌زنی، فرافکنی و به کارگیری رفتار دوگانه، باید مسئولیت خود را در احترام به ارزش‌های حقوق بشری سایر کشور‌ها به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه بیان کرد غربی‌ها از حقوق بشر به‌عنوان ابزار دیپلماسی برای پیشبرد اهداف زیاده خواهانه خود سوءاستفاده می‌کنند، در حالی که حقوق بشر اصالت داشته و هدف عالی آن حفظ کرامت انسانی و ارزش‌های اخلاقی است.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان با تاکید بر این که توجیه توهین به ارزش‌های دینی و مذهبی و ملی دیگر ملت‌ها به بهانه آزادی، خیانت به مفهوم مقدس آزادی و جفا به بشر و حقوق بشر است، تصریح کرد: در جامعه انسانی هدف از آزادی، تعالی انسان است و ابتذال فرهنگی و هجو مقدسات و توهین به ارزش‌ها مسیر تکامل و تعالی نیست.

مقام وزارت خارجه کشورمان با اشاره به نقش برخی کشور‌های اروپایی در ترویج خشونت و نفرت پراکنی در دیگر کشور‌ها تصریح کرد:دخالت در امور داخلی کشور‌ها مغایر با همه قواعد و مقررات بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران قطعا آن را برنمی‌تابد.

در پایان مدیرکل غرب اروپا ضمن تاکید به سفیر سوئد به‌عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا برای انتقال مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به طرف‌های اروپایی درباره دخالت‌های غیرقابل قبول دولت‌های عضو در امور داخلی ایران، از وی خواست تا به این رویه مخرب پایان داده شود.

سفیر سوئد در این ملاقات اظهار داشت که مراتب را به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا منعکس خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
کسی کاری به اینا نداره تو مسائل کشورشون دخالت نمیکنه اما اروپاییهاوامریکاییها مثل خاله زنک تو تمام مسائل دیگر کشورها دخالت میکنن
Netherlands
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۲ دی ۱۴۰۱
رئیس جمهور چین جزایر ایرانی رو ... هیچی نگفتین
نخست وزیر عراق نام خلیج فارس نام جعلی استفاده کرد هیچی نگفتین
اما اروپاییها از مردم ایران حمایت کردن سفیر شون احضار کردید
شما اصلا ایرانی هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ دی ۱۴۰۱
واردات میلیونی خودرو بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران را ازاد کنید و به این دلالی و گرانفروشی چند برابری حلبی سازی داخلی پایان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۲ دی ۱۴۰۱
بی زحمت سفیر کشور عراق که به ظاهر دوست وبرادر ماست رو احضار کنید که بزرگتراش غلط زیادی کردن در مورد تحریف نام خلیج همیشه فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۱
سوئد را با پهباد بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۲ دی ۱۴۰۱
درود برشما این درسته احضار در برابر احضار محکم بایستید که آنها از قدرت می ترسند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۴۶ ۲۲ دی ۱۴۰۱
لگه ننگ در حقوق بشر جهان حقوق بشر غربی است حقوق بشر سرزمین پهناور ایران از هزارها سال پیش بوده و تاریخ گواه ادعای ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
الان یکی ازحقوق بشری که تو تاریح گوه ان هست نام ببر حتما ممنوعیت داروهای خارجی برای بیماران سرطانی وکرونایی وشیمی درمانی دوم نبود دارو انتی بیوتیک وسرم درکشور سوم بدون استثنا خرید ازلوازم خانگی داخلی چهارم ممنوعیت خودروهای خارجی پنجم ازادی بیان وعدم زندانی انان و............ چندتارا هم تونام ببر
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۹:۴۵ ۲۲ دی ۱۴۰۱
مرگ بر اروپای وحشی ،باغ جهان البته باغ وحش و نه باغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ دی ۱۴۰۱
کار ایران در وزارت خارجه همش شده سفیر این کشور وآن کشور را احضار کردن.خجالت هم نمیکشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۴ ۲۲ دی ۱۴۰۱
معنی تعالی انسان و حقوق بشر هم فهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۲ دی ۱۴۰۱
اگه اشتباهی روی نفتکش هاشون وسط تنگه هرمز یا باب المندب یه سوراخ درست بشه حساب کار دستشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۲ دی ۱۴۰۱
من که میگم هرچی سفیر مال هرکشوریه توایران داره یاجاسوسی میکنه برای اسرائیل یابرای انگلیس این سفیرا همشون جاسوسا چرااینقدرپررو ونمک نشناس وحروم لقمه ن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۱
قانون اساسی سوئد را مطالعا کنید حق ندارن بیشتر از ۲۰ روز یک نفر را در زندان انفرادی نگهدارند. آقای حمید نوری را چند ماه در انفرادی نگهداشتید؟؟؟ آیا این کار بی قانونی نیست؟
آخرین اخبار