سخنگوی شهرداری تهران گفت: دو مجموعه شهردخت در مناطق ۲ و ۲۰ و کلنگ‌زنی ۲ بوستان بانوان در مناطق ۱۳ و ۲۱ در دستور کار قرار دارد.

محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزییات بیست و یکمین افتتاح شهرداری گفت: همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س)، افتتاح دو مجموعه شهردخت در مناطق ۲ و ۲۰ و همچنین کلنگ‌زنی ۲ بوستان بانوان در مناطق ۱۳ و ۲۱ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شهرداری تهران برای شهردخت منطقه ۲ فضایی به مساحت ۷۰۰ مترمربع جنب مرکز خرید ستارخان و برای شهردخت منطقه ۲۰، فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع را اختصاص داده است.

سخنگوی شهرداری درباره کارکرد این مراکز نیز توضیح داد: این مراکز، به منظور آموزش، مشاوره و حمایت از کسب‌وکار‌های بانوان راه‌اندازی می‌شوند و رویکرد توسعه‌ای و خدمات‌دهی به منظور بهبود کیفیت کسب‌وکار بانوان دارند.

محمدخانی درباره جزییات افتتاح ۲ بوستان در مناطق ۱۳ و ۲۱ نیز گفت: این بوستان‌ها، ساخت بزرگترین بوستان بانوان در غرب تهران به مساحت ۴۰۰۰۰ مترمربع واقع در شهرک استقلال منطقه ۲۱ و همچنین بوستان بانوان در شمال غرب پارک جنگلی سرخه‌حصار منطقه ۱۳ با مساحت ۵۰۰۰۰ مترمربع را شامل می‌شود.

وی گفت: با افتتاح‌های مذکور کیفیت خدمات شهری برای بانوان پایتخت‌نشین ارتقاء یابد و شهرداری تهران بتواند، علاوه بر توسعه بوستان‌های بانوان، در حوزه کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی مشارکت بانوان را افزایش دهد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اهداف کلی طرح، گفت: ارائه خدمات فنی، زیرساختی، تولید محتوا، علمی و روانشناسی به کسب و کار‌هایی که توسط بانوان اداره می‌شوند، از اهداف این طرح است. همچنین ایجاد استودیو تولید محتوا و شتابدهنده حوزه محتوا، ارزیابی محتوا و اجرای پروژه‌های تولید محتوا برای کسب و کار‌ها نیز از اهداف کلی این مجموعه است.

وی ادامه داد: تامین امنیت و ایمنی و امکانات فضای عمومی و زیرساخت مجموعه و همچنین تامین آب و برق و تلفن نیز بر عهده شهرداری تهران می‌باشد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی بزرگترین بوستان بانوان غرب تهران، ادامه داد: این فضا به مساحت ۴هکتار واقع در شهرک استقلال تهران خواهد بود که دسترسی‌های مناسبی به مراکز عمومی شهر از جمله بوستان خانواده، میدان میوه و تره بار، مجموعه ورزشی استقلال دارد.

سخنگوی شهرداری در پایان با اشاره به کلنگ‌زنی بوستان بانوان در منطقه ۱۳ تصریح کرد: در ضلع شمال غربی پارک جنگلی سرخه حصار این بوستان در 5هکتار ویژه بانوان کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار