رئیس‌جمهور کره جنوبی تایید کرد این کشور در آینده یا میزبان تسلیحات هسته‌ای کشوری ثالث خواهد بود یا خودش سلاح هسته‌ای می‌سازد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد ممکن است کشورش میزبان تسلیحات هسته‌ای دیگران شود یا در صورت بدتر شدن اوضاع با کره شمالی، تسلیحات هسته‌ای ساخت خود را مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری Newsis کره جنوبی، یون در جریان گزارش وزارت دفاع این کشور به رئیس جمهور در مورد برنامه‌های کاری سال ۲۰۲۳ به وزارت دفاع دستور داده است تا چنان قدرت نظامی را تأمین کند دهد تا در صورت حمله در ۱۰۰ سال آینده ۱۰۰۰ برابر بیشتر به آن پاسخ داده شود. 

او همچنین گفت: که کره جنوبی می‌تواند در آینده میزبان تسلیحات هسته‌ای باشد و در صورت بدتر شدن وضعیت با تحریکات کره شمالی، تسلیحات هسته‌ای خود را مستقر کند.

او  در عین حال با اشاره به اینکه در حال حاضر انتخاب گزینه‌های واقعی ممکن مهم است، توضیح داد که سئول اکنون در حال مذاکره با واشنگتن درباره تبادل اطلاعات، برنامه‌ریزی مشترک و اجرای چنین طرح‌هایی در زمینه امکانات هسته‌ای آمریکا است.

پیش از این رئیس‌جمهور کره جنوبی، در مصاحبه‌ای گفته بود: سئول و واشنگتن در تلاش برای برنامه‌ریزی و آموزش مشترک مربوط به دارایی‌های هسته‌ای آمریکا هستند و واشنگتن به این ایده پاسخ مثبت داده است. این درحالی است که بایدن در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در کاخ سفید درباره این که آیا دو کشور در حال گفتگو برسر تمرین‌های هسته‌ای مشترک هستند، گفت: نه.

پس از آنکه اظهارات بایدن جنجال کوتاهی در کره جنوبی به راه انداخت، کیم یون هی، مشاور ارشد یون در امور مطبوعاتی، بیانیه‌ای صادر و در آن اظهارات قبلی یون را تأیید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار