سرپرست اداره کل پدافندغیرعامل استانداری خوزستان گفت: سند جامع مطالعات پدافند غیرعامل خوزستان تهیه شده است.

فرشاد اسکندری نیا سرپرست اداره کل پدافندغیرعامل استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم ایمن سازی اتوماسیون اداری و صنعتی به ویژه در حوزه تهدیدات دانش محور و سایبری گفت: سند جامع مطالعات پدافند غیرعامل خوزستان تهیه شده است.

فرشاد اسکندری نیا می‌گوید: آمادگی داریم هر اداره یا دستگاهی که خواستار آموزش و پژوهش است نیاز‌های آموزشی و پژوهشی آن‌ها را تامین کنیم.

او  با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط پدافند و مسئولان استانی گفت: اعتبار شناسنامه دار کردن و ساماندهی کلیه مراکز و زیرساخت‌های خوزستان را گرفتیم که سهم دزفول حدود ۱۴ درصد است.

سرپرست اداره کل پدافندغیرعامل استانداری خوزستان همچنین برضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای آموزش در حوزه پدافندغیرعامل تاکید کرد و گفت: شورای پدافند شهرستان دزفول از افراد توانا استفاده کند.

آقای اسکندری نیا تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل را یادآور شد و ادامه داد: ایمن‌سازی اتوماسیون اداری و صنعتی به ویژه درمقابل تهدیدات دانش محور وسایبری در خوزستان باید مدنظر قرار گیرد و حجم زیادی از فعالیت پدافند باید به این سمت برود.

او با بیان اینکه یک ضربه سایبری می‌تواند تمام زیرساخت‌ها را مختل کند، گفت: طی ۶ ماه گذشته دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رتبه اول، فرودگاه‌ها و مراکز صنعتی در رده دوم و بیمارستان‌ها در رده سوم بیشترین آمار تهدیدات سایبری خوزستان را داشتند که نیاز است به این حوزه‌ها ورود کرد تا قربانی نباشیم.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان ادامه داد: قبل از اینکه فولاد خوزستان را هک کنند این شرکت اعلام کرد ما امنیت داریم، ولی مدارک و مستند‌های فولاد با یک حمله جزئی از بین رفت.

آقای اسکندری نیا فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با الزامات را ضروری دانست و افزود: کمبود اعتبار در همه حوزه‌ها وجود دارد، ولی نباید همه بار به دوش فرمانداری‌ها بیفتد؛ ظرفیت‌های زیادی در حوزه پدافند در ادارات وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.