شالویی گفت: انتقال اندیشه مفاخر و بزرگان به نسل جوان کنونی ضرورت دارد و از ابزار هنر باید در این مسیر بهره برد.

شالویی  مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: لازم است نخبگان و فرزانگان برای نسل جوان امروز به شکل ویژه معرفی شوند تا جوانان از سبک زندگی آنان الگو برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه ارتباط ساده بهترین و موثرترین راه ارتباط با جوانان است، تاکید کرد: از ابزارهای هنری‌ جهت رساندن پیام‌ها و اندیشه های بزرگ به مردم‌ و نسل جوان استفاده شود.

شالویی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همایش‌های متعدد و بزرگداشتهای ارزشمندی برای مفاخر و نخبگان این مرز و بوم برگزار شده است.

وی گفت که در آستانه یکصدمین سال تاسیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور قرار داریم که در این سال‌ها اقدامات موثر ماندگاری انجام گردیده است.

شالویی افزود: در گذشته بناهای یادبود و آرامگاه های مفاخر و شخصیت های فرهنگی کشور با مدیریت انجمن مفاخر کشور انجام می شد که این امر برای مدتی از این انجمن جدا شده بود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که روز چهارشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، این امر دوباره به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور محول و برای آن بودجه نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد یکصدمین سال تاسیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور هستیم اظهار داشت: این انجمن در سال ۱۳۰۱ تاسیس و فعال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.