نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید تقسیم کار را به صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: جامعه پردازی و تمدن سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، چهارشنبه ۲۱ دی ماه در همایش روسای شورا‌های استان فارس اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید تقسیم کار را بپذیریم و به عنوان یک روش این موضوع را دنبال کنیم.

او با بیان اینکه در جلسات به چگونگی پیشرفت پرداخته و در خصوص آن بحث می‌شود، اضافه کرد: آنچه بیشتر است، ایده است نه برنامه عملیاتی و اجرایی.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایده‌ها باید چند مرحله را طی کنند، اضافه کرد: ایده پردازی خوب است، اما کسانی که ایده پرداز هستند باید در محیط‌های خاص علمی، ایده‌ها را مطرح و یک گروه دیگری باید باشند تا این ایده‌ها را تبدیل به اهداف و برنامه راهبردی برای منطقه یا مجموعه کنند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: همچنین یک عده نیز باید برای تحقق و رسیدن به آن اهداف کار و آن برنامه‌ها را اجرا کنند، لذا این تقسیم کار است.

او ادامه داد: کسی که می‌خواهد هدف گذاری کند باید این روال را در نظر داشته باشد وگرنه ایده‌ها را مطرح می‌کنیم، اما به نتیجه نمیرسیم؛ پس هدف گذاری و تعیین راهبرد باید در یک مرحله خاص دیگری با توجه به امکانات و با حساب اینکه کدام ایده‌ها قابل اجرا و قابل دسترسی هستند، انجام گیرد.

او با تاکید بر اینکه عده‌ای موظف به اجرای ایده پردازی هستند، تصریح کرد: مرحله بعدی این است که عده‌ای باید اجرا کنند و مجریان را باید مشخص کنیم؛ این فرهنگ، تقسیم کار می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح سوالی مبنی بر اینکه نقش شورا‌های روستا و بخش و شهرستان‌ها چیست؟ گفت: اگر شورا‌ها به حسب قانونی که وضع شده، جایگاه و وظیفه خودشان را براساس تقسیم کار اجتماعی و طبق قانون بپذیرند، آن وقت برنامه ریزی‌ها به نتیجه می‌رسد.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: باید کار اینگونه باشد که در جلسات بنشینیم و سرمایه و امکانات خود را درنظر بگیریم و ظرفیت‌ها را بسنجیم و ببینیم چقدر ایده‌ها به واقعیت نزدیک می‌شود، بعد آن را با برنامه دقیق و مشخص دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید تقسیم کار را به صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «گام دوم انقلاب جامعه پردازی و تمدن سازی است» و این جامعه پردازی و تمدن سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار