یک نهاد امنیتی نظارتی در انگلیس در مورد پیامد‌های "تروریستی" اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی لندن هشدار داد.

یک نهاد نظارتی در انگلیس هشدار داد تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی لندن تعریف انگلیس از مفهوم تروریستی را زیر سوال برده و نیرو‌های نظامی متحدان تحت فرمان خود را در چارچوب تعریف تروریسم قرار می‌دهد.

به گزارش ایندیپندنت، لندن در حال بررسی ممنوعیت سپاه پاسداران ایران تحت قوانین تروریسم است که در صورت رسیدن به اجماع قرار است برای نخستین بار در مورد یک گروه  نظامی در یک کشور خاص اجرا شود.

در داخل انگلیس نگرانی‌های زیادی در مورد تاثیر‌های بعدی این ممنوعیت وجود دارد که طیف وسیعی از فعالیت‌های سپاه از جمله دعوت به همکاری و حمایت و انتشار پرچم‌ها و نماد‌های مربوط به سپاه را شامل میشود.

جاناتان هال کی سی، رییس سازمان دولتی "بازبین مستقیم تروریسم" هشدار داده اعلام رسمی سپاه به عنوان گروه تروریستی می‌تواند عواقب سنگینی به همراه داشته باشد.

در متن گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت آمده است: ممنوع کردن یک نهاد دولتی تحت قانون تروریسم ۲۰۰۰ فاصله گرفتن از سیاست بدون تغییر و چند دهه‌ای لندن است و تعریف تروریسم که تا امروز کاربردی و موثر بوده را زیر سوال می‌برد. اگر بتوان نیرو‌های دولتی را با تروریسم مرتبط کرد، باید به این سوال که چطور تعریف تروریسم در خصوص سایر نیرو‌های دولتی اعمال می‌شود، به قیمت خطر بر هم خوردن معنای ثابت تروریسم در قوانین داخلی پرداخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ دی ۱۴۰۱
متقابلا هر نیروی نظامی انگلیس در منطقه تروریست به حساب میاد و ما هم حق برخورد با اونها رو خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۱
آخه انگلیس احمق بی شعور رسمی. اگر سپاه نبود که الآن شما باید با صدام حسین در مورد ایران صحبت میکردید. (The sword of Arab nations)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۲ دی ۱۴۰۱
ببین هر کجا نیروی انگلیس باشد هم تروریسم هست و حق مصادره اموال و معدوم کردنش هم وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
جانم فدای #سپاه_اسلام
اگر سپاه رو تروریستی اعلام کنند باید ارتش خائن و دشمن پرور و دشمن انگلیس رو تروریستی اعلام کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۱:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
عملا در این سالها سپاه تحریم بوده و با اعلام رسمی انگلیس تنها موردی که پیش می آید این است که مزدوران و نیروهای انگلیسی به راحتی در منطقه نمی توانند تحرک داشته باشند. به نوعی خود را تحریم خواهند کرد و به مسائل امنیتی و و هزینه هیا خود اضافه خواهند کرد. در کل گور نیروهای خود را در منطقه خواهند کَند.
آخرین اخبار