مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: داروخانه تخصصی سرطانی به منظور خدمات رسانی بیشتر به بیماران در بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول تاسیس شده است.

 ندا محمدسعید مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تامین دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج به ویژه دارو‌های شیمی درمانی از سال‌ها پیش در دزفول مطرح بود که امسال داروخانه تخصصی شیمی درمانی توسط بخش خصوصی در بیمارستان امام حسن (ع) تاسیس شد و بیماران دارو‌ها را رایگان دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: پیشگیری و مصرف منطقی دارو برای کودکان و نوجوانان از اهداف این مجموعه است به همین منظور، دوره‌های آموزشی را با حضور اساتید داروسازی در مدارس دزفول شروع کردیم.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به افزایش تعداد داروخانه‌ها در مناطق کم برخوردار دزفول نیز اشاره کرد و گفت: ۶۸ داروخانه در حوزه دزفول فعال است که ۱۰ داروخانه در مناطق کم برخوردار واقع شده‌اند.

خانم محمدسعید افزود: طرح دارویاب با توجه به افزایش نرخ دارو توسط وزارت بهداشت ابلاغ و اجرا شد؛ طبق این ابلاغیه نباید میزان پرداختی دارو توسط مردم تغییر کند.

او ادامه داد: با ابلاغ این طرح به داروخانه‌ها و تلاش ۲۴ ساعته بازرسان، مردم را تشویق کردیم دارو را بدون نسخه و به صورت آزاد تهیه نکنند تا پرداختی‌ها از جیب کمتر شود.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای پوشش دهی مناسب دارو‌های بیماران مناطق خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شد و در شرایط فعلی که بحث کمبود‌های دارویی مطرح است توانستیم دارو‌های بیماران جنوب لرستان و ایلام و برخی مناطق دیگر را نیز تامین کنین که این امر با پیگیری‌های زیاد معاونت غذا و دارو و افزایش سهمیه برای شمال خوزستان محقق شد.

ندا محمد سعید گفت: مواردی از کمبود شیرخشک رگولار و شیرخشک بیماران متابولیک وجود داشت که توانستیم سهمیه‌های خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی بگیریم تا بیماران مجبور نباشند برای تهیه این شیرخشک‌ها به اهواز مراجعه کنند.

به گفته او، در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت نیز دارو‌های نازایی که به سختی فراهم می‌شدند و دارو‌های موردنیاز سایر دانشگاه‌ها نیز تامین شد.

 مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول  به شهروندان توصیه کرد شکایت‌ها و کمبود دارویی را با شماره تماس ۱۹۰ مطرح کنند.

خانم محمد سعید گفت: امسال ۵۰۰ مورد بازرسی از ۶۸ داروخانه دزفول انجام شده و تلاش بر این است بیماران با صرف کمترین زمان ممکن دارو‌های تخصصی خود را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.