رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به کاهش دما در مناطق جنوبی و مرکز کشور، کشاورزان تمهیدات لازم را انجام دهند تا دچار خسارت نشوند.

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۱.۲ درجه دمای متوسط کشور بیش از نرمال و بارندگی ۲۷ درصد کمتر از نرمال بوده است.

به گفته او، از ابتدای فصل زمستان از لحاظ دما وارد یک دوره نسبتا سرد شدیم به طوریکه طی این مدت دما یک درجه کمتر از نرمال بوده است و پیش بینی می شود که تا هفته اول بهمن دمای شهرها و روستاها کمتر از نرمال باشد.

وظیفه می گوید: طی هفته آتی آنومالی بی هنجاری دما در اغلب نقاط کشور همچون تهران، شمال شرق، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، تاحدودی سمنان و خراسان جنوبی خواهیم داشت.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه بارش تهران ۶۰ درصد کمتر از نرمال است، گفت: با توجه به جمعیت مستقر در تهران، وضعیت مطلوبی از لحاظ بارندگی و آب نداریم به طوریکه سدهای تهران در کمینه تاریخی خود هستند.

او ادامه داد: با توجه به هوای سرد و بارش برف در اغلب نقاط کشور ، کشت پاییزه انجام شده است. همچنین مناطق جنوبی کشت را انجام دادند.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به سرمای هوا در عرض های جنوبی و مرکز کشور گفت: افت نسبی دما در استان های کرمان، یزد، بخش های شمالی سیستان و بلوچستان، اصفهان و تهران شاهد خواهیم بود که کشاورزان تمهیدات لازم را برای محصولاتی که در مناطق جنوبی به دما حساسیت دارند، به عمل آورند تا اندکی دمای بالای صفر خسارت نزند. همچنین گلخانه داران هم دمای گلخانه را تنظیم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار