معاون نخست وزیر روسیه می‌گوید با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و ایجاد سقف قیمت، شرکت‌های تولید کننده نفت مشکلی نداشته‌اند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در یک نشست آنلاین دولتی گفت: «تولیدکنندگان نفت روسیه با وجود تحریم‌ها و سقف قیمتی تعیین شده توسط غرب، هیچ مشکلی در تضمین قرارداد‌های صادراتی نداشته‌اند».

به گزارش رویترز، نواک گفت: «ما دائماً با شرکت‌ها در تماس بوده‌ایم، قرارداد‌های ماه فوریه تکمیل شده و در کل، شرکت‌ها مشکلی ندارند».

گفتنی است، تولید و صادرات نفت روسیه تاکنون در برابر تحریم‌های غرب و اعمال سقف قیمت مقاومت نشان داده است. نواک پیش از این گفته بود جایگزینی منابع انرژی روسیه یا خارج کردن آن از بازار، محال و غیرممکن است و جهان نمی‌تواند بدون منابع انرژی روسیه زندگی کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در این خصوص تاکید کرده که تلاش‌های غرب در تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه به سازوکار‌های بازار آسیب می‌زند و تعدی به روند بازار است.

در واکنش به اقدامات محدود کننده غرب، پوتین ماه گذشته فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی از اول فوریه به مدت پنج ماه به کشور‌هایی که سقف قیمت نفت را رعایت می‌کنند، ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار