اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه ۲۳ دی ماه در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا ظهر یکشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

این سامانه به صورت بارش برف و باران در مناطق جنوبی استان با احتمال وقوع رعد و برق، کولاک برف در گردنه ها، رخداد مه و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان، کیار (شلمزار) و بن تحت تاثیر این سامانه بارشی زمستانه قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به صورت موقت، بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

احتیاط در رانندگی در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف، اسکان و پارک خودرو‌ها در زیر درختان و در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف گیر و شهرداری‌ها جهت برف روبی سطح شهر و برف تکانی درختان، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار