برگزاری کارگاه آموزشی کمک به تنفس نوزاد بدو تولد (HBB) در مهاباد

کارگاه آموزشی با حضور تمامی پرسنل مامایی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در محل سالن کنفرانس شبکه برگزار شد.

شمسی رسولی سوپروایزر آموزش به پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: لحظات کمی در زندگی وجود دارد که ارزشمند، حیاتی و قابل ستایش و جشن گرفتن هستند، یکی از این لحظات، لحظه اولین نفس کشیدن نوزاد است.

وی اضافه کرد: این کارگاه آموزشی در دو نوبت بصورت کاملا تخصصی و علمی برای ۵۴ نفر از پرسنل مامایی شاغل در بخش زایمان و پست پارتوم (مراقبت‌های پس از زایمان) بیمارستان در تاریخ ۱۹ دی ماه و با تدریس ماما مسئول بخش زایمان بیمارستان برگزار شد.

سوپروایزر آموزش به پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد ادامه داد: این کارگاه به منظور ارتقا دانش و مهارت پرسنل بخش زایمان در زمینه حمایت تنفسی از نوزادان تازه متولد شده توجه به دقایق اولیه بدو تولد، کمک به شروع تنفس وی در راستای سیاست‌های سلامت نوزاد برگزار شده است.

رسولی همچنین گفت: در این کارگاه آشنایی با برنامه HBB (حمایت تنفسی نوزاد)، آمادگی برای زایمان، اجرای سناریوی نوزاد با تنفس خود به خودی، آموزش مهارت تهویه با آمبوبگ و اجرای سناریوی نوزادی که تنفس خود به خودی ندارد در گروه‌های ۲۰ نفری در هر نوبت اجرا شد.

در پایان کارگاه فراگیران تحت نظارت استاد، کار با دستگاه‌های کمک تنفسی را بر روی مانکن انجام داده و مهارت‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.