مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سهمیه ابلاغی استان برای سواد آموزی در سال جاری ۲۳ هزار نفر است که در این راستا اقدامات لازم برای تحقق ۱۰۰ درصدی در دستور کار قرار دارد.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هزار و ۶۰۰ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در این استان آموزش بی‌سوادان را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: عرصه وسیع سواد آموزی نهضتی است که به فرمان امام راحل (ره) شکل گرفته است و دلیل توجه ایشان به این موضوع این است که راهکار بیشتر مشکلات ما در ریشه کنی بی‌سوادی و ارتقای آگاهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تاکید آموزه‌های دین مبین اسلام بر سوادآموزی، بیانگر اهمیت علم و دانش است و پایه و بنیاد توسعه این موضوع مهم از مسوولیت‌های خطیر حوزه معاونت سوادآموزی به شمار می‌رود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: شناسایی کامل بی‌سواد‌ها و تخصیص بسته‌های تشویقی برای سواد آموزان در استان ضروری است.

رضا ابراهیمی با تاکید بر تعامل تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی در زمینه شتاب بخشی به سواد آموزی افزود: باتهیه آمار بیسوادان و پالایش آنان برنامه ریزی در این زمینه تسهیل می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم با بیان اینکه آموزش‌های سواد آموزی تلفیقی است، اضافه کرد: در این آموزش تعداد نفرات و قبولی‌ها مهم است و هر آموزش دهنده باید بیش از ۵۵ درصد قبولی داشته باشد تا از مزایای این دوره استفاده کند.

حسین حسن خانی ادامه داد: سال قبل رتبه‌های بسیار خوبی در شاخص‌ها و تحقق حجم ابلاغی داشتیم و در کنار این اقدامات نسبت به تاسیس باشگاه سوادیار اقدام شد و تعدادی از پیشکسوتان این عرصه عضو باشگاه هستند که در ردیف خیران آموزشی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.